برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی | لوازم خانگی افشین

برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی از آن جهت حائز اهمیت است که می‌تواند تاثیر بسیاری در فرایند تمیز کردن لباس ها داشه باشد ، بر همین اساس هر یک از لباس شویی ها مطابق با دستورالعمل هایی که دارد، می‌توانند کمک بسزایی به شما کنند.

وسایل هایی نظیر لباس‌ها که قابلیت شست‌و‌شو را در بر دارند ، از موادی تشکیل شده اند که تنها با یک روش امکان شست‌و‌شو آن‌ها میسر نیست ، لذا این امکان وجود دارد که پس از به اتمام رسیدن فرایند تمیز کاری آن ها کماکان لکه های باقی مانده باقی مانده بر روی لباس ها باقی بماند.

در ادامه همراه لوازم خانگی افشین باشید تا بیشتر با این موضوع آشنا شویم.

لزوم آشنایی با برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی

پیش از استفاده از ماشین لباس شویی باید اطلاعات لازم و کافی را در ارتباط با چگونگی تمیز کردن لباس ها و نحوه کار با ماشین لباسشویی را کسبت کنید.

برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی این کمک را به شما می کند که فرد مصرف کننده همچنان کیفیت لباس های خود را حفظ کند و صدمه ای به آن‌ها وارد نشود.

باید ذکر شود ، هنگامی که فردی برنامه شست‌و‌شویی را انتخاب می کند ، فرایند‌هایی نظیر مدت زمان شست‌و‌شو ،سرعت خشک کن ، سرعت چرخش و کدت زمان آبکشی نیز به صورت خودکار انجام می‌شود.

لباسشویی های اتوماتیک هستند که همه چیز را به طور خودکار انجام دهند، حال ماشین در مواقعی نمی‌تواند کار متفاوتی انجام دهد که مصرف کننده نوع لباس و لکه را به درستی مشخص نکرده باشد. در بیانی دیگر باید این‌چنین ذکر شود که تمامی لباس ها را به شیوه واحد مشخصی که از قبل تعیین شده است تمیز می کند؛ بنابر‌این از طریق شناخت برنامه های شست‌و‌شو می توان دست بر روی بهترین انتخاب گذاشت و برترین امکانات را از ماشین لباس شویی دریافت کرد.

1.برنامه شست‌و‌شو لباس های تیره از طریق ماشین لباس‌شویی

برنامه شست‌و‌شو لباس های تیره بدین حالت تنظیم شده است که کیفیت لباس تحت تاثیر قرار نگیرد، بعلاوه آنکه دمای این برنامه بدین صورت تنظیم می شود که رنگ لباس دچار تغییری نشود، به این علت که در اغلب مواقع پس از شست‌و‌شو رنگ لباس های تیره متمایل به قرمز می‌شوند.

در موارد بسیاری دیگری پیش آمده است که بعد از به اتمام رسیدن فرایند شست‌و‌شو لباس های تیره ، شوره هایی بر روی لباس باقی می ماند، که به واسطه تنظیم لباس‌شویی روی لباس های تیره این مشکل را می‌توان حل کرد. البته گاهی ممکن است این لکه‌ها پاک نشوند؛ چون که این لکه‌های سفید ناشی از مواد شوینده هستند و به منظور پاک کردن این شوره ها می توان از آب استفاده کرد.

2.برنامه شست‌و‌شو متمرکز

از دیگر برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی، برنامه متمرکز است که استفاده آ‌ها به جهت از بین بردن کثیفی لباس ها است، شیوه انجام این فرایند به این گونه است که در ابتدا لباس ها باید خشک شوند ، و در ادامه آبکشی شده ، سرانجام چرک های لباس های گرفته می شود.

گاهی اوقات مشاهده می شود که پس از شست‌و‌شو لباس ها به دست مصرف کننده ، همپنان تکه هایی از لکه بر روی لباس بر جای مانده است ، حال این روش به این شکل تعبیه شده است که در وهله اول این لکه ها از بین بروند ، سپس شست‌و‌شوی کامل آن‌ها انجام شود ، به این منظور که لکه ای بوجود نیاید ، چرا‌که در اکثر موارد دلیل بر این می‌شوند که دیگر چنین لباس هایی مورد استفاده قرار نگیرند ، شایان ذکر است که این برنامه شست‌و‌شو تقریبا به منظور تمیز کردن بسیایر از لباس ها به‌کارگیری می شود.

3.برنامه شست‌و‌شو لباس‌های ورزشی

لباس‌ها از الیاف مختلفی ساخته شده است، که هر یک از حساسیت خاص خود برخوردار است ، چنین امکانی وجود دارد یک نوع الیاف در دمای بالا به خوبی شته شود ، درحالی که نوع دیگر در آن دما به طور کامل از بین برود و به هم بریبزد.

از دیگر برنامه‌های شست‌و‌شوی ماشی لباسشویی ،برنامه ورزشی است که به واسیطه شرایط تنظیم شده متناسب با انواع مختلف لباس‌ های ورزشی به وجود آمده است.

باید به این نکته دقت شود که الیاف های مصنوعی ساختار لباس‌های مصنوعی را شکل داده‌اند، و به همین دلیل زودتر بو می گیرند، این نوع لباس ‌ها دیرتر خیس می شوند ، البته فرد ورزشکار به منزله آنکه فعالیت بالایی دارد و بسیار عرق می‌کند ، باعث می‌شود که لباس ها زودتر بو بگیرند.

در صورتی که تنظیم لباسشویی متناسب با این لباس‌ها به جهت شست‌و‌شو انتخاب نشود ، این لباس‌ها پس از تمیز کردن بیش از اندازه و مکرر ازبین می روند.

در نتیجه باید از مدت زمان کسته بشود ، در برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی مخصوص لباس ورزشی به جهت آنکه الیاف لباس‌ها از بین نرود‌ ،باید مقداری آب در ابتدا اضافه شود که باعث کاهش دما لباس می‌شود ، همچنین چرخش لباس‌ها به شیوه صحیح انجام نشود ، لذا توصیه‌ای که می‌شود اینطور است که تها در شرایطی می توان از این برنامه پیروری کرد که لباس‌های ورزشی فقط بو گرفته باشند و کثیفی ای را شامل نباشند.

4.برنامه شست‌‌و‌شو ملحفه،پتو و غیره

در ارتباط با برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی ، لباس هایی که از جنس الیاف خاص هستند، حساسیت ویژه ای را شامل هستند ، به منظور شست‌و‌شوی لباس‌های ملحفه و پتو که اکثرا آن‌ها از الیاف مصنوعی شکل گرفته‌اند، باید از این برنامه های شست و شو ماشین لباسشویی استفاده کرد.

دلیل این کار این‌چنین است که درجه آب به چرخش و زمان خشک کردن طوری تنظیم می‌شود که بتواند از پس ملحفه و پتو بر‌بیایند ، به این علت که چنین اجناس ذکر شده ای از ضخامت بیشتری برخوردار هستند و نوع تمیز کردن آن‌ها متفاوت است.

میزان آبی که به منظور شست‌‌وشوی آن ‌ها استفاده می‌شود بیشتر است ، در نتیجه مدت زمان آب‌کشی نیز با افزایش روبرو است.

دلیل این موضوع را می‌توان اینطور عارض شد که اگر مدت زمان کم باشد یا آن به اندازه الیاف معمولی باشد ، پتو‌ها که معمولا جنس آن‌ها مخمل است ، اصلا خیس نمی‌شوند یا اینکه مواد شوینده‌ای پس از آبکشی بر روی آن‌ها باقی نمی‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...