آموزش نظافت لوازم خانگی |‌ لوازم خانگی افشین

آموزش نظافت لوازم خانگی را می‌توان از کار‌های بسیار مهم در ارتباط با چگونگی مراقبت و استفاده صحیح از محصولات دانست. در واقع هر یک از لوازم‌های خانگی از میزان کارایی خاص خود برخوردار هستند، از سویی دیگر باید نسبت به مراقبت، تعمیر و نحوه نگهداری آن‌ها اهمیت بسیاری قائل شد ، در نتیجه شاهد بازدهی مناسب و افزایش طول عمر آن‌ها هستیم.

هر یک از کالا‌های خانگی شامل دفترچه راهنمای مخصوص خود هستند که در این دفترچه‌ها اطلاعاتی نظیر قابلیت‌ها ، چگونگی استفاده از امکانات آن و همچنین نحوه نظافت آن‌ها نوشته شده است. شایان ذکر است که هر یک از محصولات را باید مطابق با طراحی خاص آن نظافت کرد و نسبت به انجام این کار نباید غافل شوید، در غیر عدم تمیز کردن وسایل برقی خانگی به مرور زمان سیستم مربوط به دستگاه با اخلال‌های مختلفی مواجه خواهد شد.

در ادامه همراه افشین کالا باشید تا با نحوه نظافت یخچال, نحوه نظافت لباسشویی, نحوه نظافت ظرفشویی و غیره آشنا شویم.

چرا باید آموزش نظافت لوازم خانگی را یاد بگیریم؟

ضرورت تمیز کردن لوازم آشپزخانه |‌ لوازم خانگی افشین

شاید شما هم ابتدا بخواهید بدانید که چرا باید لوازم برقی خانه را تمیز کنیم؟ قطعا خرید لوازم خانگی در بازه زمانی کوتاه مدت برای همه ما سخت است, یا تعمیر محصولات برقی خانه علاوه بر اتلاف وقت و انرژی باعث خرج هزینه‌های بیهوده می‌شود.

وقتی وسیله برقی ما که روزانه از آن استفاده زیادی خواهیم کرد, خراب شود, ناراحت خواهیم شد و ممکن است مدت زمانی از روند زندگی نرمال عقب بمانیم.

حال وقتی که می‌شود با چند نکته ساده طول عمر این لوازم را افزایش داد, چرا به آن توجه نکنیم و آموزش نظافت لوازم خانگی را یاد نگیریم؟

اگر بحث خرابی و هزینه‌ها را کنار بگذاریم, لوازم برقی که درون آشپزخانه قرار دارند در محلی هستند که ما به خوردن و آشامیدن می‌پردازیم و نظافت این محل همراه با تمیز کردن تمامی لوازم همراه است.

پس فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین مطالب که باید حتما مطالعه کنیم, نحوه تمیز کردن لوازم برقی آشپزخانه است.

نحوه نظافت یخچال

آموزش تمیز کردن یخچال |‌ لوازم خانگی افشین

هرگاه که سخن از آموزش نظافت لوازم خانگی به میان می‌آید ناخودآگاه یاد یخچال می‌افتیم، چرایی این موضوع برمی‌گردد به اهمیت و کارایی بسیار مهم این دستگاه. همه ما باید قبل از خرید یخچال فریزر , نکات مربوط به نظافت و غیره آن را مطالعه کنیم.

نحوه نظافت یخچال باید بسیار دقیق و صحیح انجام شود، نتیجه ای که از این کار حاصل می‌شود ، عدم خرابی یا بروز مشکلات مختلف در آن است ، اگر در انجام این کار کوتاهی شود, باید به سراغ تعمیر یخچال و پرداخت هزینه‌های کلان بروید.

به جهت آنکه نظافت یخچال انجام شود، در ابتدا باید از یک سری ابزار مانند اسفنج ، اسپری تمیز کننده ، مایع ظرفشویی، دستمال آشپزخانه، یک عدد مسواک کهنه ، چند پارچه تمیز و دستکش تمیز استفاده شود.

نظافت داخل یخچال

آموزش تمیز کردن داخل یخچال | لوازم خانگی افشین

در ارتباط با تمیز کردن داخل یخچال باید دقت داشته باشید که در ابتدا آن را از برق بکشید ، در ادامه به منظور آنکه به پشت یخچال فریزر دسترسی داشته باشید ، باید آن را به جلو کشیده و مواد غذایی موجود در داخل فریز را تخلیه کنید.

قفسه ها نیز به منظور آنکه تمیز شوند باید آن‌ها را خارج کنید و جهت آنکه شست‌و‌شو قفسه به صورت دقیق انجام شود می‌توانید از محلول سرکه یا جوش شیرین و آب استفاده کنید. پس از آنکه فرایند تمیز کردن در این بخش انجام شد، مدتی را صرف خشک شدن آن‌ها در نظر بگیرید. سرانجام از طریق یک پارچه حوله‌ای می‌توان داخل یخچال را خشک کرد و در نهایت در را باز گذاشته تا داخل یخچال به صورت کامل خشک بشود.

لاستیک یخچال‌ها نیز از دیگر قسمت‌های حیاتی این دستگاه است؛ به منظور تمیز کردن آن باید نصف لیوان آب را با نصف لیوان سرکه مخلوط کرده و لاستیک را با این محلول تمیز کنید. پس از تمیز کردن آن باید از طریق دستمال آن را خشک کنید.

نحوه نظافت یخچال کار پیچیده‌ای نیست، بلکه تنها با کمی وقت گذاشتن، دقت و البته به کارگیری از محلول‌های مناسب می‌توان این فرایند را به بهترین شکل ممکن انجام داد.

در حالت کلی آموزش نظافت لوازم خانگی باید با کمی حوصله و استفاده از وسایل مناسب صورت گیرد.

نحوه نظافت لباسشویی

آموزش تمیز کردن ماشین لباسشویی |‌ لوازم خانگی افشین

لباسشویی یکی دیگر از تجهیزات مهم آشپزخانه است که باید نحوه نظافت آن را مطالعه کنیم. بهتر است قبل از خرید لباسشویی ابتدا به نکات لازمه در جهت نگهداری آن توجه کنیم و سپس انتخاب درست را انجام دهیم.

نحوه نظافت لباسشویی از آن دسته مسائلی است که عموم افراد به آن توجه ویژه‌ای دارند. حال جهت آنکه لاستیک درب لباسشویی تمیز شود، در قدم اول باید از نصف پیمانه مایع سفید کننده و نیمی از پیمانه آب به کارگیری شود ، سپس لاستیک درب به طور کامل خشک شده و با کمک اسفنج محلول بر روی لاستیک ریخته شود.

با گذشت چند دقیقه‌ای بگذارید محلول دقایقی بر روی آن قسمت بماند، در نهایت با استفاده از دستمال خیس محلول را پاک کرده و لاستیک را خشک کنید.

آموزش نظافت لوازم خانگی از جمله ماشین لباسشویی را می‌توان از دفترچه راهنمای این دستگاه مشاهده کنید، بعلاوه آنکه دیگر قطعات این محصول مانند فیلتر جاپودری، دیگ و غیره نیز باید به واسطه ماده‌های مناسبی انجام شود.

همانطور که مطالعه کردید نحوه نظافت ماشین لباسشویی فرایند سخت و طاقت فرسایی نیست، تنها موضوعی که در میان است، انجام دقیق و گام به گام مراحل نظافت است که با کمی دقت و حوصله این کار انجام می‌شود.

نحوه نظافت اسپرسوساز

آموزش تمیز کردن اسپرسوساز |‌ لوازم خانگی افشین

این روزها همه به دنبال خرید اسپرسوساز هستند, اما متاسفانه نمی‌دانند که این دستگاه اگر پاکیزه نباشد و نظافت نشود ممکن است با گذشت مدت زمان کوتاهی خراب شود.

اسپرسوساز دستگاهی است که از دایره کارایی بسیاری برخوردار است. به این صورت که در بسیاری از امکان از جمله منزل، کافه و غیره می‌توان از آن استفاده کرد. حال به جهت آنکه بازدهی و راندمان مناسبی را از این کالا شاهد باشیم، باید نسبت به فرایند نظافت آن اهمیت قائل شویم.

از مهم‌ترین کار‌هایی که در ارتباط با این کالا باید انجام شود، بحث رسوب زدایی آن است. به خاطر داشته باشید که ساده ترین راه جهت جلوگیری از شکل‌گیری رسوب در این دستگاه استفاده از آب تصفیه شده است؛ زیرا آب سخت دارای آهک بالایی است و دلیل بر شکل‌گیری رسوب در اسپرسوساز است.

پیش از خرید هر کالا ، باید نظافت لوازم خانگی را به صورت دقیق آموزش ببینید ، حال در ارتباط با نحوه نظافت اسپرسوساز باید به این نکته دقت داشته باشید که همواره آب داغ درون دستگاه در جریان باشد و تمیز کردن بدنه و بخش‌های آن به صورت روزانه انجام شود.

یاد آور می‌شود که پس از تهیه قهوه در این دستگاه سبد قرارگیری قهوه به صورت کامل تمیز شود تا مشکلی از بابت انسداد منافذ رخ ندهد. همچنین فراموش نکنید که بخش خرج آب داغ از دستگاه باید با یک دستمال خشک تمیز شود.

نحوه نظافت آبمیوه گیر

آموزش تمیز کردن آبمیوه گیر |‌ لوازم خانگی افشین

آموزش نظافت لوازم خانگی از آن دسته کار‌هایی است که عموم افراید باید نسبت به آن توجه داشته باشند ، در صورتی که تمیز کردن محصولات خانگی به درستی و بازه زمانی مشخصی انجام شود، دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های کلان نسبت به سرویس و تعمیر آن‌ها نیست. به همین منظور باید بدانید که نحوه نظافت آبمیوه گیر از کمی حساسیت برخوردار است.

در ابتدا توجه شود که از تماس موتور دستگاه با آب به صورت حتمی خود داری شود؛ زیرا در صورت ورود ذره‌ای آب به موتور, باید فاتحه آن را بخوانید و به دنبال خرید موتور یا خرید آبمیوه گیر بروید.

جهت تمیز کردن بخش‌های مختلف می‌توان از فرچه‌های کوچک استفاده شود. از مهم‌ترین نکته‌هایی که درباره نحوه نظافت آبمیوه گیر وجود دارد، عدم استفاده از شوینده‌هایی مانند تینر یا مواد شیمیایی است و تنها شست‌وشو از طریق آب سرد کافی است.

فراموش نکنید که تنها بخش پارچ آبمیوه و ظرف تفاله باید شسته شوند و سایر قطعات این محصول باید نهایتا با یک دستمال خشک نظافت شوند.

نحوه نظافت گوشت کوب برقی

نحوه نظافت گوشت کوب برقی |‌ لوازم خانگی افشین

یکی از نکات مهم هنگام استفاده از دستگاه گوشت کوب برقی، این چنین است که پس از به‌کارگیری، حتما آن را تمیز و نظافت کنید. در واقع از آنجا که این نوع محصول خانگی تقریبا به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد، تمیز کردن آن امری بسیار مهم است.

نحوه نظافت لوازم خانگی چون گوشت کوب برقی به این صورت است که باید دقت بسیاری در این امر داشته باشید. به منظور از بین بردن بو و لکه، شفت را جدا کرده و پس از هر بار استفاده آن را تمیز کنید، در ادامه مقداری مایع ظرفشویی ملایم بریزید و ادامه فرایند شست‌و‌شوی دستگاه را انجام دهید. همچنین باید دقت کنید که جهت نظافت قسمت الکتریکی دستگاه، از یک پارچه نمناک استفاده شود.

یکی از راه‌های رایج در راستای نحوه نظافت گوشت کوب برقی اینطور است که پس از مخلوط کردن غذا، یک لیوان بلند را حدود سه چهارم پر از آب‌گرم و صابون کنید، در ادامه مخلوط کن را ظرف مدت 10 الی 20 ثانیه درون آب قرار دهید. در صورت نیاز می‌توانید لیوان را خالی کنید و به طور مجدد آن را پر کنید و این کار تکرار شود.

به‌علاوه آنکه ابتدا  باید درستورالعمل‌های سازنده مورد بررسی قرار گیرد، به این دلیل که مطمئن شوید پیوست مخلوط کن قابلیت شست‌و‌شو در ماشین ظرفشویی را دارد یا خیر. در صورتی که ضمیمه مخلوط کن شما قابل شست‌و‌شو در ماشین ظرفشویی نیست، باید آن را در آب گرم خیس کنید، سرانجام از روش فوق جهت تمیز کردن آن استفاده کنید.

یکی از کار‌های مهم در راستای نحوه نظافت گوشت کوب برقی چنین است که به طور حتم بدنه‌ دستگاه را به منظور بروز هر گونه اشکال یا ایراد اضافی ناشی از پاشیدن مواد بررسی کنید. اگر این نوع محصول هوشمند را از برق جدا کردید، به منظور پاک کردن مواد غذایی، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید. دقت داشته باشید ، هر گز بدنه مخلوط کن را زیر آب قرار ندهید.

نظافت دسته گوشت کوب برقی

در ادامه آموزش نظافت لوازم خانگی مثل گوشت کوب برقی به تمیز کردن دسته و دکمه‌های آن می‌پردازیم. چون تمیز کردن در بازه زمانی طولانی مدت گوشت کوب برقی به این صورت است که حدود یک بار در ماه اطراف دکمه‌ها و محل اتصال بدنه مخلوط کن مورد بررسی قرار گیرد، به دلیل آنکه آلودگی در آن نقاط ایجاد نشود.

همچنین اطمینان خاطر کامل را حاصل کنید که مخلوط کن شما از برق جدا شده است یا خیر، در همین راستا از یک سواب پنبه‌ای یا گوش پاک کن آغشته به آب و مایع جهت تمیز کردن اطراف دسته استفاده کنید.

پیش از نگهداری، طناب را دور پهن‌ترین قسمت دسته مخلوط کن بپیچید، هنگامی که  آن را بسیار محکم دور یک سطح باریک پیچیده می‌بندید، ترک‌های کوچکی در محل قرارگیری طناب ایجاد می‌شود، به همین منظور حتما مخلوط کن خود را در اماکنی به دور از گرد و غبار یا حرارت زیاد و آب نگهداری کنید.

به این موراد توجه داشته باشید که هنگام تمیز کردن استفاده از این محصول به هیچ عنوان مایعات داغ را با یکدیگر مخلوط نکنید، همچنین دستگاه را درون مایعات داغ قرار ندهید.

سخن آخر

در این محتوا با نحوه تمیز کردن لوازم برقی خانه آشنا شدیم. به صورت کلی آموزش نظافت لوازم خانگی کاری اصولی و دقیق است، حال به جهت آنکه فرایند تمیز کردن کالا‌های خانگی به طرز صحیح انجام شود، باید از مواد مناسب استفاده شود. علاوه بر آن باید به خاطر داشته باشید که قسمت‌هایی مثل موتور دستگاه نباید به هیچ عنوان با آب تمیز شوند و بهتر است لوازمی مثل یخچال را ابتدا از برق کشیده و سپس آن را تمیز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...