گرانی لوازم خانگی در تابستان 1402

گرانی یا ارزانی، دو کلمه پر تکرار این روزهای بازار که بسیار به گوش رسیده و تیتر اول خبرگزاری‌ها است. این روزها همه ما شاهد گرانی یا ارزانی در بازارهای مختلف هستیم. یک روز دلار گران شده و روز دیگر ارزان می‌شوند. یک روز خودرو ارزان شده و روز دیگر گران می‌شود. اما چه‌خبر از گرانی یا ارزانی در بازار لوازم خانگی؟

همانطور که می‌دانید محصولات خارجی ورودشان به بازار ممنوع شده و در حال حاضر محصولات ساخت کشور ایران سهم زیادی از بازار را در دست گرفته‌اند. اما همین محصولات ساخت کشور ایران برخی از قطعات اصلی‌شان وارداتی بوده و با نرخ ارز بالا و پایین می‌شوند. اما در ادامه قصد داریم بررسی کنیم که در تابستان پیشرو (1402) محصولات لوازم خانگی گران خواهند شد یا ارزان؛ بنابراین همراه افشین کالا باشید تا موضوع گرانی لوازم خانگی در تابستان 1402 را مورد بررسی قرار دهیم.

چرا لوازم خانگی گران یا ارزان می‌شود؟

 

چرا لوازم خانگی گران یا ارزان می‌شود؟

 

قبل از مطالعه محتوا رانی لوازم خانگی در تابستان 1402، قصد داریم بررسی کنیم که چرا لوازم خانگی گران یا ارزان می‌شود؟ همان‌طور که می‌دانید سهم زیادی از بازار این روزها را محصولات ساخت کشور ایران گرفته‌اند که کیفیت مناسبی داشته و اکثریت آن‌ها با محصولات خارجی در رقابت هستند. محصولاتی که تحت عنوان قاچاق با برندهای معتبر خارجی مثل بوش، سامسونگ یا ال‌جی روانه بازار می‌شوند، به‌صورت لحظه‌ای و باتوجه‌به نرخ ارز دچار نوسان قیمتی خواهند شد.

اما محصولاتی که ساخت ایران هستند در این نوسانات لحظه‌ای نقش کمتری داشته و معمولاً قیمت آن‌ها ثبات بیشتری دارد. همان‌طور که در ابتدای متن مطالعه کردید، محصولات ساخت کشور ایران برخی از قطعاتشان ساخت کشورهای دیگر بوده و واردات این قطعات با مبادلات ارزی انجام می‌شود؛ بنابراین محصولات ایرانی نیز با تغییر قیمت ارز دچار نوسان قیمت می‌شوند؛ اما همان‌طور که بیان شد، ثبات قیمتی بیشتری نسبت به محصولات خارجی دارند.

به طور مثال یخچال الکترواستیل به موتور ACC ایتالیا تجهیز شده است که کیفیت بالایی داشته و از اروپا به ایران وارد می‌شود. همچنین اگر بخواهیم مثالی دیگر بزنیم، به طور مثال موتور یخچال دیپوینت یا ورق یخچال کلور ساخت کشور کره جنوبی هستند که با نوسانات بازار ارز دچار تغییر قیمت خواهند شد.

گرانی لوازم خانگی در تابستان 1402 رخ می‌دهد یا محصولات ارزان می‌شوند؟

 

گرانی لوازم خانگی در تابستان 1402 رخ می‌دهد یا محصولات ارزان می‌شوند؟

 

اگر این روزها اخبار را پیگیری کنید، عمده کالاها دچار کاهش قیمت و ارزانی شده‌اند که این موضوع باعث شده خوشحالی مصرف‌کننده و تولیدکننده خواهد بود. این کاهش قیمت به نوسانات بازار ارز وابسته بوده و محصولاتی که قطعات خارجی دارند، ارزان شده‌اند. اما این موضوع در بازار لوازم خانگی صدق نکرده و همچنان شاهد ثبات قیمت در بازار هستیم. در حال حاضر کاهش قیمت ارز بر قیمت لوازم خانگی تأثیری نگذاشته است و کماکان محصولات با قیمت قبل به فروش می‌رسند.

عدم کاهش قیمت‌ها چند دلیل اصلی دارد که یکی از اصلی‌ترین‌ها، تولید محصولات در زمان گرانی ارز است و تولید گنندگان محصولاتی که قطعات خارجی دارند را با ارز گران‌تر تولید کرده‌اند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که با ادامه روند کاهش قیمت ارز یا سایر کالاها، لوازم خانگی ارزان نشده و همچنان با قیمت قبل به فروش برسد.

اما این موضوع نیز برای تابستان 1402 نیز صدق خواهد کرد. معمولاً محصولاتی که در تابستان به فروش می‌رسند در اسفندماه سال قبل تولید شده و در تابستان روانه بازار می‌شوند که این موضوع باعث شده تا شاهد کاهش قیمت یا ارزانی در تابستان 1402 نباشیم.

سخن آخر

در این محتوا عوامل گرانی لوازم خانگی را بررسی کرده و پس از آن پیش‌بینی کردیم که لوازم خانگی در تابستان 1402 گران خواهد شد. فراموش نکنید که این موضوع تنها پیش‌بینی بوده و هیچ‌گونه منبع رسمی اعلام به گرانی لوازم خانگی در تابستان 1402 نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...