مقایسه یخچال دوقلو و ساید بای ساید؛ کدام یک بهتر است؟ | افشین کالا

در بینابین خریداران همیشه یک پرسش چالش برانگیز رخ می‌دهد، ساید بای ساید بهتر است یا دوقلو! اما چرا چالش برانگیز؟ برای آن‌که هردو گزینه نام برده شده از بهترین‌های بازار به شمار می‌روند و هریک امکانات خارق‌العاده‌ای را در دِل خود جای داده‌اند. به همین دلیل می‌باشد که انتخاب یکی از آن‌ها کار بسیار سختی خواهد بود. ما در این محتوا با مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید به شما کمک خواهیم کرد که با اطمینان خاطر یکی از دو گزینه را انتخاب نمایید؛ پس همراه افشین کالا باشید.

مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید، کدام را بخریم بهتر است؟

اگر که به همین تازگی‌ها شما قصد خرید لوازم خانگی را در سر دارید و دقیقاً نمی‌دانید که برای خرید یخچال فریزر به سمت و سوی ساید بای ساید یا نوعِ دوقلو روید، بهتر است که ابتدا با ویژگی و امکانات هریک آشنا شوید و بعد ببینید که هرکدام دارای چه مزایا و معایبی می‌باشند‌. قطعاً با وجود اطلاعات و آگاهی انتخاب برای شما راحت‌تر خواهد شد.

در امتداد متن می‌خواهیم از ساید بای ساید برای شما بگوییم و مزایا و معایبی که دارد را تجزیه و تحلیل کنیم. بعد از آن به سراغ نوعِ دوقلو خواهیم رفت. پس شروع می‌کنیم!

مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال‌ ساید بای ساید!

مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال‌ ساید بای ساید! | افشین کالا

 در مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید بهتر است بگوییم که نوعِ ساید بای ساید شیک و مدرن است. ورودش به بازار طی چند سالِ اخیر در همان ابتدای مسیر، طرفداران بسیاری به خود مجذوب ساخت! ظاهر متفاوت آن و البته امکاناتی که در دِل خود جای داده است از دلایل مطرح شدن و استقبال از آن به شمار می‌رود.

یخچال ساید بای ساید دارای دو قسمتِ مجزا از هم و البته چسبیده به یک‌دیگر دارد. یک سمت این وسیله یخچال بوده و سمت در آن فریزر! اصلاً به همین دلیل است که بدان ساید بای ساید و یا پهلو به پهلو اطلاق می‌شود. ساید در گسترهٔ زبان انگلیسی به معنی پهلو، سمت و کنار می‌باشد. به این مسئله توجه نموده‌اید که برخی‌ها اسم این نوع از یخچال را به اشتباه می‌گویند؟

خُب از این موضوع که بگذریم بایستی درباره رنگ و ظاهر یخچال ساید بای ساید با شما سخن بگوییم.‌ ساید بای سایدها غالباً در دو رنگ سفید و نقره‌ای در گسترهٔ بازار یافت می‌شود. رنگ نقره‌ای و یا در اصطلاح رایج سیلور اندکی از نوع سفید گران قیمت‌تر است. این سلیقه شما است که می‌خواهید کدام رنگ را برای خود انتخاب کنید.

مهم‌ترین مزایای یخچال ساید بای ساید!

در مقایسه یخچال دوقلو و ساید بای ساید باید بگوییم که پرفروش‌ترین نوع یخچال‌ ساید بای ساید دارای مزیت فنی بسیاری است. ما در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • این مدل از یخچال مجهز به سیستمی موسوم به سوپرکول می‌باشد که به نظر از ضروریات یک یخچال و فریزر مدرن به شمار می‌رود. این خصوصیات منجر خواهد شد که قرار دادن غذای گرم درون یخچال شدنی و ممکن باشد. چرا به چه دلیل! چون‌که زمانی غذای گرم وارد یخچال فریزر گردد، دمای بالای آن برروی دمای یخچال اثر نخواهد گذاشت. به عبارتی، وسیله به مدد این خصوصیت دما را در شرایط ابتدایی و پیش از قرار دادن غذا برمی‌گرداند.
  • قسمتی در یخچال ساید بای ساید تعبیه گردیده است که اسم آن وکیوم فِرِش است. با قرار دادن مواد غذایی حساس در این قسمت می‌توانید عمرشان را طولانی بنمایید و منجر خواهد شد که تازه و خوش عطر باقی مانند.
  • یخچال ساید بای ساید مجهز به فیلترهای متعددی است که اجازه نمی‌دهد هیچ‌گونه بویی درون یخچال باقی بماند. به عبارتی، فیلتر مدرن و مختلف موجود درون یخچال فریزر ساید منجر می‌شود که همزیستی مواد خوراکی رنگارنگ در آن به صورت دوستانه و بدون بو باشد.
  • یخچال فریزر ساید بای ساید دارای آب‌‌ سردکُن و یخ‌ساز است. در برخی از مدل‌ها جهتِ دریافت آب از یخچال، شیلنگی به شیر آب شهری متصل خواهد شد و در بعضی از مدل‌ها محفظه‌ای داخل یخچال تعبیه می‌گردد.
  • پنل کنترلی در این نمونه از یخچال‌ها وجود دارد که امکان بهره‌گیری از گزینه‌های گوناگونی چون قفل کودک، تنظیم دمای درون یخچال و فریزر، آب سردکُن و… را مهیا می‌سازد.
  • این وسیله‌ها سیستم خُنک کننده هوا نیز دارد که تنظیم دما و رطوبت را به انجام می‌رساند. بنابراین می‌تواند اوضاع هوای درون یخچال را کنترل کند.
  • سیستم جریان هوای چندگانه‌ای در این وسیله منجر خواهد شد که هوا در کلّیه‌ٔ قسمت‌های یخچال و فریزر به حالت یک‌دست به گردش درآید.

این‌ها مواردی هستند که در مقایسه یخچال دوقلو و ساید بای ساید بایستی در نظر بگیرید. البته در ادامهٔ متن به مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال دوقلو هم اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین معایب یخچال ساید بای ساید!

در مقایسه مزایا و معایب یخچال دوقلو و ساید بای ساید بایستی به نکات ذیل هم توجه داشته باشید. سایدها دارای چه مشکلات و معایبی می‌باشند که بایستی پیش از خرید مورد توجه قرار دهیم!

  • وزن ساید بای سایدها اندکی زیاد است و حالت به یک‌دیگر چسبیده بودن این وسیله اندکی جابه‌جایی را سخت می‌کند. ضمن آن‌که جای بسیاری را به خود اختصاص داده و چنانچه فضای کافی نداشته باشید جهتِ قرار دادن آن کمی با مشکل روبه‌رو می‌شوید.
  • یخچال فریزر ساید بای ساید در بعضی از مدل‌ها مجهز به فیلتر تصفیه آبی می‌باشد که بایستی هر شش ماه یک مرتبه عوض گردد. این مسئله می‌تواند برای شما هزینه‌هایی را به همراه داشته باشد.‌

در مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید این‌ها مهم‌ترین معایب نوع ساید بای ساید به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال فریزر دوقلو!

مهم‌ترین ویژگی‌های یخچال فریزر دوقلو! | افشین کالا

یخچال فریزر دوقلو نیز گزینه دیگری است که می‌توانید برای خرید مورد توجه قرار دهید. در نگاه نخست، چنانچه که چندان با محصولات بازار آشنایی نداشته باشید، شاید که تفاوت میان ساید و دوقلو را ندانید. ولی واقعیت ماجرا این است که تفاوت شایانی با همدیگر دارند. به عنوان نمونه نوع دوقلو برخلاف ساید بای ساید کاملاً از یک‌دیگر جدا می‌باشد. یعنی قسمت یخچال و فریزر اصلاً به همدیگر چسبیده نیست. به گونه‌ای که هریک دو واحد مجزا از یک‌دیگر محسوب می‌شود.

اکنون که می‌خواهیم به سمت و سوی مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید رویم اجازه بدهید برخی از مهم‌ترین مزایا و معایب دوقلوها را بیان داریم و به گونه‌ای جداگانه در ارتباط با هریک سخن بگوییم.

مهم‌ترین مزایای یخچال‌ و فریزر دوقلو!

  • قیمت یخچال دوقلو نسبت به نمونه‌های ساید بای ساید کمتر می‌باشد. از این جهت چنانچه که شما حساسیت بسیاری به نسبت قیمت دارید به دنبالهٔ خرید ارزان قیمت‌تر هستید، این نکته را فراموش نکنید.
  • جدای بودن دو قسمت یخچال‌ و فریزر در این محصول از همدیگر منجر می‌شود که آزادی عمل بیشتری را جهتِ قرار دادن آن‌ها در خانه تجربه کنید. ضمن آن‌که حمل و نقل آن‌ها نیز ساده‌تر می‌باشد.
  • قسمت فریزر دوقلوها به نسبت ساید بای ساید فضایی بازتر و بزرگ‌تر دارد. پس چنانچه که شما از آن دست افرادی می‌باشید کم همیشه فریزر خود را مملو از مواد غذایی می‌کنید و به جای بسیاری برای جای دادن مواد فریزری نیاز دارید، شاید که بهتر باشد به سراغ دوقلوها روید.
  • هر قسمت از دوقلوها دارای موتور جداگانه‌ای می‌باشند. یخچال موتور خود را داشته و فریزر هم موتور خود را دارد. پس همین مسئله به دوام این مجموعه دوتایی کمک شایانی می‌کند.

مهم‌ترین معایب یخچال فریزر دوقلو!

  • با گران قیمت‌تر شدن انرژی، یکی از دغدغه‌های اصلی مصرف‌کنندگان چون ما و شما مقدار مصرف انرژی خواهد بود. از آنجایی که یخچال‌ فریزر دوقلو دارای دو موتور مجزا برای هر قسمت یخچال‌ و فریزر هستند، مصرف برق آن‌ها به نسبت یخچال و فریزر ساید بای ساید اندکی بیشتر است.
  • چنانچه که شما دوست دارید به گونه‌ای مجتمع یخچال را در کنارهٔ فریزر خود قرار بدهید، ولی فضای کمی در اختیار خود دارید، بایستی خرید این مدل از یخچال و فریزر را فراموش کنید.‌

مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید، کدام‌یک بهتر است؟

در ارتباط با ویژگی‌های هریک از انواع یخچال و فریزر برای شما گفتیم. ولی به ما در لوازم خانگی افشین اجازه بدهید که حائز اهمیت‌ترین ویژگی‌های آن‌ها را در مقایسه با یک‌دیگر بررسی نماییم. این‌چنین انتخاب از بینابین یخچال‌ و فریزر ساید و دوقلو برای شما راحت‌تر پیش خواهد رفت.

  • ابعاد، گنجایش و وزن یخچال ساید بای ساید در مقایسه با دوقلو

در ارتباط با ابعاد و گنجایش نیز وزن یخچال‌ ساید بای ساید در مقایسه با نوع دوقلو باید چنین بگوییم که؛

  • ابعاد یخچال‌ دوقلو در مقایسه با انواع ساید بای ساید بیشتر است.
  • گنجایش یخچال‌ ساید اغلب بیشتر از انواع دوقلو است.
  • حال وزن یخچال ساید بای ساید و دوقلو بنابر استانداردهای هر برند متفاوت می‌باشد ولو از آنجای که سایدها یک واحد دوتایی می‌باشند، اغلب سنگین وزن‌تر هستند. پس جابه‌جایی آن‌ها در مقایسه با انواع دوقلو که قسمت یخچال و فریزر مجزا از هم هستند، سخت‌تر خواهد بود.

این نیز قسمتی از مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید است!

  • مقایسه مقدار مصرف انرژی یخچال ساید بای ساید و دوقلو

یخچال و فریزر دوقلو دارای دو موتور مجزا برای هر واحد خود هستند و مقدار مصرف انرژی برق‌شان بیش از نمونه‌های ساید بای ساید است. بنابراین در خرید به این موضوع هم توجه داشته باشید!

البته به همان شکل که گفتیم جدای بودن موتورها گرچه مصرف انرژی را بیشتر خواهد کرد ولی مزیت‌هایی هم دارد. و امّا چه مزیتی؟ چنانچه که یکی از موتورها صدمه ببیند، هنوز موتور دیگری به کار نمودن خود ادامه خواهد داد و کل واحد یخچال و فریزر با همدیگر خراب نخواهد شد. پس بهتر است این مسئله را هم به هنگام خرید در نظر بگیرید.

  • تکنولوژی‌ها و امکانات تعبیه شده در یخچال ساید بای ساید در مقایسه با انواع دوقلو

تکنولوژی‌های متنوعی در یخچال ساید بای ساید تعبیه گردیده است که در قسمت ویژگی و مزیت‌ها نام برده شد. این مشخصات منجر شده است که در مقایسه یخچال دوقلو و ساید بای ساید از نظر تکنولوژی انواع سایدها به لحاظ تکنولوژی کمی از دوقلوها پیشی گیرند. ما از جمله مهم‌ترین فناوری‌های تعبیه شده در انواعِ سایدها می‌توانیم به موارد ذیل اشاره کنیم؛

  • مزیت سوپرکول
  • مزیت وکیوم فِرِش
  • مجهز بودن به یخ‌ساز
  • مجهز بودن به آب سردکُن
  • تجهیز شدن به سیستم جریان هوای چندگانه

در مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید باتجربه‌ها چه می‌گویند؟

با مروری بر نظر افرادی که چندی پیش اقدام به تهیه یخچال و فریزر نموده‌اند، نکات بسیار جالب توجهی در ارتباط با مقایسه یخچال دوقلو و ساید بای ساید دستگیر ما شده است!

  • برخی از افرادی که یخچال فریزر ساید بای ساید را تهیه کرده‌اند از کم بودن فضا به نسبت انواع دوقلو نارضایتی داشته‌اند. آن‌ها چنین می‌گویند که فضای فریزر دوقلو بسیار بیشتر از ساید بای ساید است. البته برند با برند تفاوت شایانی دارد و برخی از برندهای ساید، فضای فریزری بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند.
  • افرادی که خانهٔ کوچکی داشته‌اند هم از دوقلو‌ها رضایت داشته‌اند. چون که امکان تفکیک یخچال را از فریزر دارند و می‌توانند هرکدام را در قسمتی از خانه جای دهند.
  • یخچال ساید بای ساید دارای سیستم یخ‌ساز و آب سردکُن است. همین موضوع هم منجر به جذابیت آن‌ها برای تعداد بسیاری از خریداران شده است. برخی از خریداران ساید بای ساید از این امتیاز رضایت بسیاری داشته و حاضر نمی‌باشند نبود این ویژگی را در انواع دوقلو ترجیح بدهند.
  • امکانات جانبی و فنی انواع یخچال و فریزر ساید بای ساید بیش از مدل‌های دوقلو است. این مسئله از جانب خریداران پیشین یخچال‌ ساید بیان شده است که آن‌ها را راضی نگه می‌دارد.‌

سخن آخر

در پایان تصمیم شما چه می‌باشد؟ کدام یک از آن‌ها را می‌خرید و کدام را رد می‌کنید؟ این تصمیم به بودجه شما، ترجیحات سلیقه‌ای و محیط موجود در اختیار شما جهتِ قرار دادن یخچال‌ و فریزر بستگی خواهد داشت.

خانواده‌هایی که چند نفره بوده و پرجمعیت هستند باید با احتیاط بسیاری به سمت و سوی خرید یخچال و فریزر ساید روند چرا که شاید محیط داخلی فریزر برای آن‌ها کافی نباشد. از سویی دیگر نمونه‌های دوقلو موتور مجزا دارد که فشار برروی کل دستگاه را کم خواهد کرد. به افراد نیز اجازه می‌دهد که در صورت کمبود فضا آن‌ها را به صورت جدای از یک‌دیگر در خانه قرار دهند. قیمت ساید بای سایدها هم کمی بیشتر از انواع دوقلو است. از نظر ظاهری هم خود شما باید با مقایسه یخچال‌ دوقلو و ساید بای ساید تصمیمات نهایی را بگیرید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...