آرمین حسینی تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس چیست؟

آرمین حسینی بدون دیدگاه
تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس

6 دقیقه مطالعه

بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال خرید اسپیکرهای کوچک برای خرید هستند که بتوانند تا از آن هم در منزل و هم در هنگام تفریح و مسافرت در فضای بیرون استفاده کنید. مصرف کنندگان در هنگام خرید این محصولات همواره از تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس را نمی‌دانند و از ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات دقیقی ندارد. به همین دلیل بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال راهی برای متوجه شدن تفاوت در میان پارتی باکس و بوم باکس بوده تا بتوانند محصول مورد نطر خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های خود به آسانی در میان صدها باند بیابند.

اسپیکرهای شارژی عموما به صورت دو دوسته پارتی باکس و بوم باکس تقسیم بندی شده که دارای تفاوت‌هایی نسبت به هم هستند. بسیاری از مصرف کنندگان در پی آن هستند که تفاوت این دو اسپیکر را متوحه شده و بتوانند آن‌ها را از یکدیگر تشخیص دهند. برندهای موفق ایرانی که در حوزه کالای صوتی و تصویری فعالیت می‌کنند محصولات متنوعی را تولید نموده و به بازار داخلی عرضه می‌کنند که برخی از آن‌ها اسپیکر پارتی باکس و یا بوم باکس هستند، در این محتوا قصد داریم تا تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس را به شما معرفی کنیم؛ پس در ادامه این مطلب با افشین کالا همراه شوید.

اسپیکر پارتی باکس چیست؟

 

ویژگی‌های پارتی باکس

 

قبل از آشنایی با تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس، ابتدا با این دو نوع باند آشنا شوید. پارتی باکس از دسته اسپیکرهایی است که دارای قدمت چندانی نیستند و اصولا با ابعاد متوسط رو به بالا تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته‌اند. همچنین ابعاد بسیار متناسب  پارتی باکس‌ها سبب شده تا شما بتوانید به آسانی آن‌ها را حمل نموده و از آن‌ها در هر مکانی که دوست دارید استفاده کنید.

یکی از نشانه‌های Party Box این است که به صورت ایستاده بوده و ارتفاع زیادی دارند که این مورد نیز یکی از اصلی‌ترین تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس است. همچنین در برخی از این اسپیکرهای بوم باکس برای حمل و نقل آسان آن چرخ و یا دسته‌هایی طراحی شده که شما به واسطه آن می‌توانید اسپیکر خود را حمل کنید. همچنین طراحی بسیار جذابی که برای پارتی باکس طراحی نموده اند سبب شده تا توحه بسیاری از مصرف کنندگان به سوی این محصولات جلب شده و بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرند. رقص نورهای متنوع طراحی شده در این محصولات نیز زیبایی و جذابیت آن‌ها را چندین برابر نموده که شما با توجه به سلیقه خود می‌توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

همچنین باند پارتی باکس دارای باتری قابل شارژی نیز هستند که سبب شده تا شما بتوانید از این کالای بسیار جذاب و منحصر به فرد هم در منزل برای مهمانی‌ها و مراسمات خود و هم برای تفریحات و مسافرت‌های خود استفاده نموده و از کیفیت صدای خارق العاده آن نهایت لذت را ببرید. همچنین روی قسمت پنل پارتی باکس‌ها قابلیت بلوتوث؛ ورودی کارت SD، ورودی AUX و ورودی USB بوده که شما با استفاده از آن می‌توانید تا تلفن همراه و یا فلش و رم خود را به این اسپیکر متصل نموده و به این ترتیب شما می‌توانید تا از کیفیت بسیار بالای صدای آن نهایت لذت را ببرید.

اسپیکر بوم باکس چیست؟

 

ویژگی های بوم باکس

 

اسپیکرهای بوم باکس از دسته اسپیکرهایی هستند که دارای قدمت بیشتری به نسبت اسپیکر پارتی باکس بوده و بیش از چندین دهه است که تولید شده و به بازار عرضه شده است که بوم باکس‌ها در طراحی‌های بسیار منحصر به فرد و جذاب تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است. طراحی این مدل‌ها به صورت خوابیده یا رادیویی بوده که اصلی‌ترین تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس است. این طراحی بسیار خاص و جذاب آن سبب شده تا توجه بسیاری از مصرف کنندگان به سوی اسپیکرهای بوم باکس جلب شده و آن‌ها را برای خرید بسیار مناسب بدانند.

همچنین بوم باکس‌ها نیز دارای ابعاد متناسبی هستند که سبب شده تا شما بتوانید از این اسپیکرهای بوم باکس هم در محیط بیرون و هم در فضای منزل خود استفاده نمایید. به طور کلی اسپیکرهای بوم باکس دارای باتری قابل شارژ نیز هستند که این امر سبب شده تا بسیاری از مصرف کنندگان بتوانند از زیبایی و جذابیت‌های این محصول نهایت لذت را ببرند. باند بوم باکس دارای قابلیت دریافت امواج رادیویی هستند و از رادیو پشتیبانی می‌‌کنند، این امر سبب شده تا شما با استفاده از این محصولات بتوانید به رادیو گوش بسپارید.

 

همچنین از یک قابلیتی بسیار خاص و منحصر به فرد درون این پارتی باکس به نام قابلیت قرار گرفتن CD در آن برخوردارند که شما می‌توانید CD را درون این اسپیکر قرار داده و آهنگ را از آن پخش نمایید. البته این مورد در مدل‌های جدید قابل مشاده نیست و جزو تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس نخواهد بود. باندهای بوم باکس نیز در ابعاد مختلف تولید شده‌اند که شما می‌تواتید بسته به نیاز و هدف خود از خرید یک مدل از آن را انتخاب کنید. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود ابعاد مختلف باند را انتخاب نموده و به این ترتیب بتوانید تا از کیفیت صدای بسیار بالا این اسپیکر نهایت لذت را ببرید.

البته بوم باکس‌هایی که در گذشته تولید می‌شدند دارای جای کاست نیز بوده که شما می‌توانید با قراردادن کاست در جایگاه خود موسیقی را درون بوم باکس Play نموده و به آن گوش بسپارید. فراموش نکنید که مدل‌های جدید Boom Box فاقد ورودی CD یا کاست بوده و این مورد نیز از تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس در مدل‌های جدید حذف شده است.

تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس چیست؟

هنگامی که بسیاری از مصرف کنندگان به دنبال خرید اسپیکر شارژی برای محل زندگی خود می‌روند و به دنبال یک محصول با ابعاد متناسب و کیفیت صدای فوق العاده برای خود هستند. با مدل‌های متنوعی از پارتی باکس و بوم باکس مواجه می‌شوند. عده‌ای از مصرف کنندگان از تفاوت اسپیکر پارتی باکس و اسپیکر یوم باکس اطلاع چندانی نداشته و یا تفاوتی میان آن‌ها نمی‌دانند. تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس در چند مورد بسیار مهم و حیاتی است.

یکی از مهم‌ترین علل تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس در سال تولید آن‌ها است؛ زیرا اسپیکرهای بوم باکس قبل از اسپیکرهای پارتی باکس تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است و از قدرت بسیار بالایی برخوردار است.

اما یکی دیگر از تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس، نوع طراحی آن‌ها است. در واقع Party Box به صورت ایستاده بوده و ارتفاع بلندی دارد اما Boom Box دارای طراحی خوابیده یا رادیویی بوده و ارتفاع زیادی ندارد که این مورد یکی از مهم‌ترین تفاوت Party Box و Boom Box است.

 

همچنین پارتی باکس‌ها با استفاده از ساب ووفر تولید شده و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفته است اما بوم باکس‌ها عموما دارای بلندگو است. البته هر دو اسپیکر با توجه به ابعاد ساب ووفر با ابعاد بلندگویی که دارند از کیفیت صدای منحصر به فرد و قدرت صدای فوق العاده برخوردار هستند و شما می‌توانید در مهمانی‌ها و مسافرت خود از آن استفاه نمایید. یکی از تفاوت‌های بسیار مهم که میان بوم باکس و پارتی باکس قرار دارد این است که روی پنل پارتی باکس ورودی‌های متنوع مانند AUX، USB یا کارت SD است که شما توسط آن می‌توانید تا تلفن همراه یا فلش خود را به اسپیکر متصل نمایید.

این محصولات صوتی و تصویری دارای قابلیت پشتیبانی از بلوتوث نیز است که این امر سبب شده تا بتوانید تلفن همراه خود را به آن متصل کنید. یکی دیگر از تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس این است که روی اسپیکر بوم باکس نیز ورودی CD و یا کاست قرار گرفته است که شما توسط آن می‌توانید سی دی و یا کاست را درون آن قرار داده و به این ترتیب صدای موسیقی را از درون آن پخش نموده و در مهمانی و یا مسافرت بتوانید به موسیقی گوش کنید. البته لازم به ذکر است که این مورد در مدل‌ها قدیمی بوده و در حال حاضر این قابلیت را پشتیبانی نخواهند کرد.

 

سخن آخر

در این محتوا راجب به تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس صحبت کردیم، همانطور که تاکنون متوجه شدید باندهای پارتی باکس و بوم باکس دارای ابعاد بسیار متناسب هستند که برای مهمانی‌ها و مراسمات انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین این اسپیکرها به واسطه باتری قابل شارژی که دارند می‌توان از آن در محیط‌های بیرون استفاده کرده و به این ترتیب از صدای خارق العاده آن لذت ببرید.

این محصولات معرفی شده در محتوا تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس از طراحی بسیار منحص به فرد و زیبا تولید شده و به بازار داخلی عرضه شده‌است، این امر سبب شده تا شما بتوانید بسته به سلیقه خود مدل مورد نظر خود را در میان صدها مدل انتخاب نموده و خریداری کنید.

امروزه کمپانی متعددی در حوزه تولید این محصولات فعالیت نموده که تمامی تلاش خود را نموده اند تا محصولاتی باکیفیت صدای بسیار خارق العاده و منحصر به فرد و ویژه تولید نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.  روی Party Box می‌توانید فلش و تلفن همراه خود را نیز متصل نمایید که این مورد نیز در مدل‌های جدید Boom Box اضافه شده و نمی‌توان به عنوان یک تفاوت اسپیکر بوم باکس و اسپیکر پارتی باکس بیان کرد.

اما در اسپیکر بوم باکس قسمتی برای سی دی و یا کاست قرار گرفته است که شما می‌توانید SD و یا کاست را درون آن قرار داده و بتوانید از شنیدن آهنگ نهایت لذت را ببرید که این مورد نیز اخیرا حذف شده و ورودی USB یا SD Card جایگزین آن شده است. در نهایت برندهای داخلی که در حوزه تولید اسپیکر فعالیت نموده و محصولات خود را به بازار عرصه نموده‌اند محصولات خود را گارانتی نموده و خدمات پس از فروش را به مصرف کنندگان حاضر در نقاط مختلف کشور ارائه می‌نمایند.

مطالب مرتبط
برچسب ها
ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه به منزله پذیرفتن قوانین نشر افشین کالا | فروشگاه تخصصی لوازم خانگی و صوتی تصویری می باشد.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است