معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور؛ هوشمند و زیبا!

بدون دیدگاه
معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور | افشین کالا

11 دقیقه مطالعه

آیا شماهم به دنبا خرید بهترین مدل یخچال فریزر کلور هستید؟ شرکت معتبر ایرانیان شرق یکی از برندهای بسیار موفق در حوزه تولید کالای خانگی بوده که یکی از لوکس‌ترین برندهای زیر مجموعه این کمپانی، کمپانی کلور است. برند معتبر CLEVER در طی فعالیت‌های خود در حوزه تولید کالای خانگی موفق شده تا سبد بسیار تکمیلی از محصولات آشپزخانه را تولید کرده و به بازار داخلی ارائه کند. یکی از محصولات بسیار محبوب موجود در سبد کلور، یخچال فریزر است. برند معتبر کلور یکی از موفق‌ترین برندها در حوزه تولید یخچال بوده که موفق شده تا یخچال‌های بدون برفک و با دوامی را تولید کرده و خدمت مصرف کنندگان ارائه کند. این کمپانی محصولات بسیار جذاب و باکیفیتی را تولید کرده و به مصرف کنندگان ارائه نموده است.

کمپانی معتبر کلور محصولات بسیار متنوعی مانند یخچال ساید بای ساید، یخچال دوقلو، یخچال کمبی تولید کرده و به مصرف کنندگان خود ارائه می‌کنند. مصرف کنندگان نیز می‌توانند بسته به سلیقه خود محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و به این ترتیب از کیفیت بسیار خارق العاده آن نهایت لذت را ببرند. همچنین محصولات این کمپانی به دلیل طراحی بسیار جذاب و شیکی که دارند موجب شده تا مصرف کنندگان بتوانند محصول مورد نیاز و مطابق با سلیقه خود را در میان محصولات این کمپانی به آسانی یافت کرده و خریداری کنند و به وسیله آن بتوانند کیفیت مواد غذایی خود را حفظ کنند. در ادامه همراه افشین کالا باشید تا به صورت کامل با بهترین مدل یخچال فریزر کلور آشنا شویم.

آشنایی با بهترین مدل یخچال فریزر کلور

کمپانی معتبر کلور از محبوب‌ترین‌های موجود در بازار بوده که با محصولات بسیار خارق العاده‌ای وارد بازار کرده است، موجب شده تا بیش از پیش محصولاتی مثل یخچال کلور در میان مصرف کنندگان محبوب شود. این کمپانی درون یخچال‌های خود از ورقه‌های بسیار باکیفیت خود رنگ کره‌ای تولید کرده و خدمت مصرف کنندگان ارائه می‌کند که موجب شده تا این محصول از دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار بوده و دیگر زنگ نزند. به این ترتیب این محصول می‌تواند به آسانی زیبایی خود را حفظ کند. همچنین این کمپانی از سیستم نوفراست یا بدون برفک در یخچال فریزرهای خود استفاده کرده که موجب شده تا بتواند میزان کیفیت مواد غذایی را در طی مدت زمان طولانی حفظ کند. امروز آمدیم تا بهترین مدل یخچال فریزر کلور را به شما معرفی کنیم، پس در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید.

یخچال فریزر دوقلو کلور گلوری پلاس

 

خرید یخچال فریزر دوقلو برند کلور مدل گلوری پلاس | افشین کالا

 

اما محصولاز محتوا بهترین مدل یخچال فریزر کلور متعلق به یک محصول دوقلو و بسیار زیبا است. یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت CLEVER، یخچال فریزر دوقلو کلور گلوری پلاس است. این محصول به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد خود موجب شده تا توجه بسیاری از مصرف کنندگان به سوی این کالای جذاب جلب شود. همچنین این کالای خانگی دارای ارتفاع 180 سانتی‌متر، عرض 60 سانتی‌متر و عمق 64 سانتی‌متر بوده که با فضای بسیار گسترده‌ای درون آن طراحی شده می‌تواند حجم بسیاری از مواد غذایی را درون خود جای دهد. همچنین این یخچال فریزر کلور مدل گلوری پلاس به دلیل بوگیر نانو قرار گرفته در آن موجب شده تا بوی مواد غذایی موجود در این یخچال به طور کامل از بین رفته و در نتیجه از ایجاد بوی بد درون فضای یخچال جلوگیری شود. همچنین هوم بار طراحی شد در قسمت درب یخچال این محصول موجب شده تا بتوانید به آسانی به درون یخچال دسترسی داشته و به این ترتیب در مصرف انرژی یخچال نیز صرفه‌جویی کنید. همچنین این یخچال هیمالیا از آبسردکن نیز برخوردار بوده که به متصل به آب شهری و فاقد مخزن است. میزان مصرف انرژی این یخچال فریزر به نسبت سایر محصولات موجود در بازار بسیار کم است. یخچال کلور مدل گلوری پلاس دارای رده مصرف انرژی A+ است. همچنین این محصول در دو رنگ سفید، استیل و نقره‌ای درون کارخانه به تولید رسیده که می‌توانید رنگ مورد نظر خود را به آسانی انتخاب کنید.

 

قیمت یخچال فریزر دوقلو کلور گلوری پلاس

 

یخچال فریزر کمبی کلور مدل گلوری پلاس

 

خرید یخچال فریزر کمبی کلور مدل گلوری پلاس | افشین کالا

 

به سراغ دومین محصول از محتوا معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور خواهیم رفت. کمپانی CLEVER از یک مدل از یخچال بالا پایین خود به نام یخچال فریزر کمبی کلور مدل گلوری پلاس رونمایی کرده است. این کمپانی با نوآوری جدیدی یخچال کمبی کلور مدل گلوری پلاس را تولید کرده و خدمت مصرف کنندگان ارائه می‌کند که موجب شده تا توجه بسیاری از مصرف کنندگان به سوی این محصول بسیار جذاب و خاص جلب کرده است. این کمپانی بر روی درب یخچال این محصول آبسردکن و هوم بار طراحی کرده و در کنار یکدیگر قرار داده است. هوم بار یک درب کوچک کمکی بوده که توسط آن می‌توانید به فضای محدودی از یخچال دسترسی داشته باشید. همچنین آبسردکن این محصول دارای قابلیت اتصال به آب شهری بوده که بر سر شیر خود دارای فیلتر تصفیه آب است که به این ترتیب می‌تواند آب قابل شرب را از ناخالص‌ها پاک کرده و آب پاک و خالصی را به شما تحویل دهد. استفاده از تکنولوژی تویین کولینگ درون این کالای خانگی موجب شده تا مانع از انتشار بوی بد مواد غذایی یخچال و فریزر درون یکدیگر شود؛ زیرا این یخچال فریزر کلور دارای سیستم خنک کنندگی دوگانه بوده که برای یخچال و فریزر به صورت جداگانه فعالیت می‌کند. این محصول دارای عرض 70 سانتی بوده که به دلیل ابعاد متناسبی که دارد موجب شده تا بتوانید از این محصول در آشپزخانه خود استفاده کرده و نهایت لذت را ببرید.

 

قیمت یخچال فریزر کمبی کلور مدل گلوری پلاس

 

یخچال فریزر ساید بای ساید کلور مدل C2S-29HS1

 

یخچال فریزر ساید بای ساید کلور مدل C2S-29HS1 (سری جدید) | افشین کالا

 

اما سومین محصول از محتوا آشنایی با بهترین مدل یخچال فریزر کلور متعلق به ساید بای ساید کلور است. ییخچال فریزر ساید بای ساید کلور مدل C2S-29HS1 یکی از محصولات بسیار جذاب CLEVER بوده که طراحان این کمپانی با تلاش‌های بسیار خود موفق شده‌اند تا یخچال ساید بی ساید باکیفیت را از بهترین متریال‌ها و باکیفیت‌ترین فناوری‌ها تولید کرده که موجب شده‌اند تا این محصول از دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار شود. این محصول دارای قابلیت اتصال به WIFI بوده که شما می‌توانید با فعال کردن این قابلیت، فعالیت‌های این یخچال را از راه دور نیز کنترل کرده و حتی تنظیمات آن را بتوانید تغییر دهید یا تنظیم کنید. همچنین این یخچال ساید بای ساید دارای یخساز اتوماتیک بوده که متصل به آب شهری است و شما می‌توانید در هر زمانی که می‌خواهید از این یخساز موجود در این یخچال استفاده کنید. فراموش نکنید که آبسردکن این یخچال ساید بای ساید نیز متصل به آب شهری بوده و فاقد مخزن برای آب است. این یخچال ساید بای ساید دارای فضای درونی بسیار گسترده و به اندازه 680 لیتر بوده که می‌توانید تمامی مواد غذایی مورد نیاز خود را درون آن نگهداری کنید. این محصول از طراحی بسیار خاص و زیبایی برخوردار بوده که به وسیله آن می‌توانید زیبایی را به آشپزخانه‌هایتان هدیه کرده و به این ترتیب با این محصول زیبایی آشپزخانه خود را کنید.

 

قیمت یخچال فریزر ساید بای ساید کلور مدل C2S-29HS1

 

یخچال فریزر دوقلو کلور مدل روسو هوم بار

 

قیمت یخچال کمبی کلور مدل روسو هوم بار | افشین کالا

 

یکی دیگر از محصولات بسیار پرطرف‌دار و باکیفیت این کمپانی که در محتوا بهترین مدل یخچال فریزر کلور به آن خوهیم پرداخت، یخچال دوقلو روسو مدل عرض 70 است. این یخچال به دلیل طراحی بسیار زیبا و جذابی که دارد موجب شده تا این محصول مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گیرد. همچنین این کالای خانگی دارای بدنه بسیار مقاوم و از جنس ورقه خود رنگ کره ای بوده که موجب شده تا کوچک ترین آسیبی به زیباییی این محصول حتی در مدت زمان زیادی ایجاد نشود و به این ترتیب می‌توانید از کیفیت بالای این محصول نهایت لذت را ببرید. همچنین این یخچال فریزر دارای محفظه چیلر بوده که درون قسمت یخچال این محصول طراحی شده است. محفظه چیلر یک محفظه‌ای درون یخچال بوده که موجب شده تا بتوانید دمای آن را به صورت جداگانه از دمای یخچال تنظیم کرده و به این ترتیب مواد غذایی که نیازمند به محافظت بیشتری هستند درون این محفظه گذاشته و دوام و طول عمر این محصول را افزایش دهید. سیستم گردش هوای چندگانه که درون این محصول تعبیه شده موجب شده تا میزان دمای یخچال در تمامی تقاط مختلف خود یکسان باشد. یکسانی دما درون این یخچال به دلیل وجود منافذی در قسمت‌های مختلف است. لازم است بدانید که این محصول از محتوا بهترین مدل یخچال فریزر کلور، نسخه دیگری داشته که نام آن یخچال فریزر دوقلو کلور مدل روسو آبسردکن بوده و تمامی مشخصات آن با این مدل یکی است؛ تنها تفاوت میان این دو یخچال هوم بار و آبسردکن است.

 

قیمت یخچال فریزر دوقلو کلور مدل روسو هوم بار

 

یخچال دوقلو کلور مدل روسو پلاس

 

قیمت یخچال فریزر دوقلو کلور روسو پلاس | افشین کالا

 

یکی دیگر از محصولات معرفی شده در محتوا معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور، یخچال کلور مدل روسو پلاس است. این محصول به واسطه طراحی بسیار جذاب و منحصر به فرد موجب شده تا توجه عده زیادی از مصرف کنندگان این محصول را برای خرید بسیار مناسب بدانند. همچنین درون این یخچال دوقلو کمپرسور اینورتر طراحی شده که موجب شده که از میزان مصرف انرژی بسیار کمی برخوردار بوده و به این ترتیب میزان مصرف انرژی را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین این محصول از سیستم عیب یاب هوشمند نیز برخوردار بوده که موجب شده تا در صورت هرگونه مشکلی درون یخچال فریزر شما را بسیار سریع از وجود این مشکل مطلع کرده و شما بتوانید در کمترین زمان آن را حل کنید. ارتفاع این یخچال فریزر 180 سانتی متر و گنجایش کل آن 695 لیتراست؛ اگر شما به دنبال یک محصولاتی هستید که فضای داخلی آن بسیار بزرگ باشد این محصول انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. این محصول نیز همانند سایر محصولات موجود در این کمپانی از تکنولوژی نوفراست برخوردار بوده که موجب بهبود عملکرد این کالای خانگی شود. این محصول به دلیل طراحی بسیار خاص و عملکرد بسیار مناسب این محصول موجب شده تا مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گیرد.

 

قیمت یخچال فریزر دوقلو کلور روسو پلاس

 

یخچال فریزر کلور مدل روسو آبسردکن دار

 

قیمت یخچال فریزر کلور مدل روسو آبسردکن دار | افشین کالا

 

حال به سراغ محصولی پرفروش و پرطرفدار در محتوا معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور خواهیم رفت. اگر شما نیز از آن دسته مصرف کنندگانی هستید که به خرید یخچال دوقلو علاقه‌مند هستید؛ اما فضای کافی برای آن ندارید، یخچال کمبی روسو انتخاب بسیار مناسبی برای شما است. این محصول با وجود آنکه از دسته محصولات کمبی این کمپانی است، دارای توانایی‌ها و قابلیت‌های یکسانی با یخچال‌های دوقلو این برند است. همچنین این محصول دارای یخساز و آبسردکن در قسمت درب یخچال بوده که متصل به آب شهری است و می‌توانید در هر زمان که می‌خواهید از آن استفاده کرده و به این ترتیب دیگر نیازی نیست که نگران خالی شدن مخزن آن باشید. همچنین میزان ارتفاع این محصول 200 سانتی متر و میزان گنجایش فضای داخلی این یخچال فریزر کلور 432 لیتر است. بدنه این محصول از ورقه خود رنگ کره‌ای تولید شده که موجب شده تا این میزان دوام و طول عمر این محصول به نسبت سایر محصولات موجود در بازار بیشتر بوده و زنگ نمی‌زند. تکنولوژی تویین کولینگ موجود درون این محصول موجب شده تا قسمت یخچال و فریزر این محصول دارای سیستم گردش‌ هوای جداگانه بوده که به این ترتیب هوای درون یخچال و درون کابین فریزر با یکدیگر مخلوط نشود. این محصول معرفی شده در محتوا بهترین مدل یخچال فریزر کلور نسخه دیگری نیز دارد که آن مدل فقط هوم بار داشته و فاقد آبسردکن است. نام مدل دیگر یخچال فریزر کمبی کلور مدل روسو هوم بار که در ادامه به صورت کامل با آن آشنا خواهیم شد.

 

قیمت یخچال فریزر کلور مدل روسو آبسردکن دار

 

یخچال فریزر دوقلو کلور مدل گلوری پلاس (عرض 70 سانتی متر)

 

خرید یخچال فریزر دوقلو کلور مدل گلوری پلاس (عرض 70 سانتی متر) | افشین کالا

 

یکی از محصولات این کمپانی که ورودش به بازار توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به سوی خود جلب نموده است، یخچال دوقلو گلوری پلاس است. این محصول دارای کمپرسور اینورتر بوده که موجب شده تا میزان مصرف انرژی درون این محصول به میزان قابل توجهی کاهش یافته و کمپرسور این محصول از دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار شود. این یخچال فریزر دارای محفظه‌ای به نام چیلر در قسمت یخچال این محصول است. محفظه چیلر قسمتی درون یخچال بوده می‌توانید برای نگهداری مواد غذایی حساس مانند سبزیجات از آن استفاده کرده و کیفیت این مواد غذایی را مانند روز اول حفظ کنید. سیستم گردش هوای چندگانه موجب شده تا میزان دما در تمام قسمت‌های کابین این یخچال و فریزر به میزان یکسان بوده و هم دما شوند. همچنین این کالای خانگی دارای آبسردکن و یخ‌ساز اتومات یا متصل به آب شهری است. در قسمت سر لوله‌ها فیلتر تصفیه آب وجود داشته که آب ورودی به لوله‌ها را تصفیه کرده و آبی سالم را به شما تحویل می‌دهد. فضای داخلی این یخچال دوقلو کلور دارای گنجایش 1020 لیتر بوده که بیانگر فضای درونی بسیار گسترده این محصول از محتوا معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور است. اگر شما نیز به دنبال یک یخچال فریزر با ابعاد درونی متناسب هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا این یخچال فریزر کلور مدل گلوری پلاس را خریداری کنید.

 

قیمت یخچال فریزر دوقلو کلور مدل گلوری پلاس (عرض 70 سانتی متر)

 

یخچال فریزر کمبی کلور مدل روسو هوم بار

 

 

قیمت یخچال کمبی کلور مدل روسو هوم بار | افشین کالا

 

یکی دیگر محصولات بسیار پر طرفدار و باکیفیت کمپانی معتبر کلور، یخچال فریزر کمبی کلور مدل روسو هوم بار است. این یخچال دارای ارتفاع 20 سانتی‌متر بوده که بیانگر فضای درونی بیسار گسترده است. همچنین این کالای خانگی دارای موتور اینورتر بوده و موتور اینورتر درون این محصول موجب شده تا این یخچال دوقلو دارای راندمان بسیار بالا و میزان مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار است. بر روی درب این یخچال کلور یک درب کوچکی به نام هوم بار قرار دارد. وجود هوم بار موجب شده تا از میزان مصرف انرژی درون این یخچال صرفه جویی کرده و به این ترتیب شما بتوانید به یک طبقه از یخچال به صورت اختصاصی دست بیابید. همچنین این محصول از طراحی بسیار جذابی تولید شده که موجب شده تا این محصول توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به سوی خود جلب کند. بدنه طراحی شده برای این محصول در برابر ضربه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده که موجب شده تا میزان دوام این محصول چندین برابر شود. بدنه این محصول از جنس ورقه خود رنگ کره‌ای بوده که موجب شده تا این محصول بسیار جذاب بتواند زیبایی خود را پس از گذشت مدت زمان زیادی نیز حفظ کند. لازم است بدانید که این محصول در محتوا معرفی بهترین مدل یخچال فریزر کلور، نسخه دیگری داشته که دارای آبسردکن است و نام آن یخچال کمبی کلور مدل روسو (آبسردکن) است که در بخش‌های قبلی با آن آشنا شدیم.

 

قیمت یخچال فریزر کمبی کلور مدل روسو هوم بار

 

یخچال فریزر دوقلو کلور RNT101-FNT101

 

یخچال فریزر دوقلو کلور RNT101-FNT101 |‌ افشین کالا

 

یکی از محبوب‌ترین محصولات این کمپانی که در محتوا بهترین مدل یخچال فریزر کلور قصد معرفی آن را داریم، یخچال دوقلو کلور مدل 101 است. این محصول به دلیل طراحی بسیار جذاب و خاصی که دارد موجب شده تا این محصول به نسبت سایر محصولات موجود در بازار از جایگاه بسیار خاص و ویژه‌ای برخوردار شود. همچنین این کالای خانگی، بزرگ‌ترین محصول این کمپانی است؛ به همین دلیل این محصول توجه بسیاری از مصرف کنندگان را به سوی خود جلب نموده و این محصول را از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار نموده است. این یخچال دوقلو به دلیل جدا بودن برد هوشمند موجود در یخچال و فریزر موجب شده تا شما بتوانید از یخچال و فریزر آن به صورت جداگانه استفاده کنید که امروزه در کمتر یخچالی می‌توانید این ویژگی را مشاهده کنید. این محصول دارای کندانسور مخفی بوده که موجب شده تا زیبایی این محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و کندانسور به طور کامل محافظت شده تا بتواند عملکرد خود را به درستی انجام دهد. درون این محصول نیز همانند سایر محصولات این کمپانی، از تکنولوژی نوفراست بهره گرفته شده که موجب شده تا برفک‌های موجود در این محصول به صورت خودکار آب شوند. اگر شما نیز به دنبال یک یخچال با کارایی بالا هستید، یخچال دوقلو کلور مدل 101 که جزئی از بهترین مدل یخچال فریزر کلور بوده انتخاب بسیار مناسبی برای شما است.

 

قیمت یخچال فریزر دوقلو کلور RNT101-FNT101

 

گارانتی یخچال فریزر CLEVER چقدر است؟

همانطور که می‌دانید کمپانی CLEVER یکی از شرکت‌های زیر مجموعه برند نام آشنای ایران شرق است. این شرکت نامی پر‌ آوازه و سابقه درخشان در تولید انواع لوازم خانگی داشته که سایر برندهای آن مثل کلور از کیفیت بسیار بالایی خواهد داشت و محبوبیت بسیاری در میان مصرف کنندگان ایرانی خواهد داشت. در حال حاضر انواع محصولات کلور از جمله بهترین مدل یخچال فریزر کلور دارای 36 ماه گارانتی معتبر شرکت ایرانیان شرق را دارد. این شرکت برای تضمین کیفیت و مهر تایید روی کیفیت ساخت بالای یخچال فریزر، در سراسر کشور خدمات پس از فروش ارائه کرده و موتور محصولاتش را به مدت 60 ماه ضمانت خواهد کرد. 

خوشبختانه محصولاتی که تحت عنوان برند CLEVER روانه بازار می‌شوند، جزو کالاهای لوکس شرکت ایران شرق بوده و مهندسان این کمپانی نهایت ظرافت و خلاقیت را در تولید آن‌ها بکار خواهند برد. این شرکت روزبه‌روز محصولات برند CLEVER را با بهترین تکنولوژی و بهترین قطعات تولید کرده و تاکنون توانسته رضایت حداکثری مصرف کنندگان در خرید بهترین مدل یخچال فریزر کلور را نیز جلب کند.

سخن آخر

همان‌طور که تا کنون در این محتوا بهترین مدل یخچال فریزر کلور را مورد بررسی قرار دادیم؛ این محصولات دارای بدنه‌ای با مقاومت بسیار بالا و از جنس ورقه خود رنگ کره‌ای بوده که در مقابل ضربه و خوردگی بسیار مقاوم است و می‌تواند میزان جذابیت این محصول را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. همچنین این کالای خانگی از بهترین و به‌روزترین فناوری‌ها تولید کرده که موجب شده تا دوام و طول عمر این محصول به میزان قابل توجهی افزایش یابد. همچنین این یخچال فریزر دارای قابلیت نوفراست بوده که موجب شده تا تمامی برفک‌های تشکیل شده درون این محصول به صورت خودکار از بین برود. همچنین کندانسور طراحی شده درون این محصول به صورت مخفی طراحی شده که موجب شده تا بر زیبایی این محصول افزوده شود.

کمپرسور طراحی شده درون این محصولات نیز از نوع اینورتر بوده که از میزان مصرف انرژی بسیار پایینی برخوردار بوده و به این ترتیب شما می‌توانید از این محصول بسیار جذاب و با کیفیت نهایت لذت را ببرید. همچنین یخچال‌های کلور دارای 36 ماه گارانتی معتبر کلور بوده که به واسطه نمایندگی‌های متنوع خود خدمات مناسبی را به مصرف کنندگان خود در سرتاسر کشور ارائه می‌کنند. یخچال‌های این کمپانی 60 ماه گارانتی معتبر کمپرسور نیز دارا بوده که موجب شده تا این کمپانی خدمات پس از فروش مناسبی را به مصرف کنندگان خود در سرتاسر کشور ارائه کند. اگر قصد خرید بهترین مدل یخچال فریزر کلور می‌توانید محصول موردنظرتان را از فروشگاه افشین کالا با بهترین قیمت خریداری کرده و در سراسر کشور با ارسال فوری دریافت کنید.

مطالب مرتبط
برچسب ها
ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه به منزله پذیرفتن قوانین نشر افشین کالا | فروشگاه تخصصی لوازم خانگی و صوتی تصویری می باشد.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است