مائده اسماعیلی 6 نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی!

مائده اسماعیلی بدون دیدگاه
نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی

7 دقیقه مطالعه

بسیاری از مصرف کنندگان در هنگام خرید اسپیکر به دلیل باورهای غلطی که از اسپیکرهای شارژی دارند، عموما برای خرید دچار شک و تردید می‌شوند و از خرید آن صرفه نظر می‌کنند. در واقع مصرف کنندگان درباره چگونگی مراقبت از این اسپیکرها اطلاعی ندارند که باعث عمر کوتاه اسپیکرهای شارژی و خرابی زود هنگام آن‌ها می‌شود. در این محتوا قصد داریم تا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی را به شما معرفی کنیم.

شما با استفاده از این نکات کلیدی و ساده می‌توانید از اسپیکرهای شارژی خود مراقبت نموده و میزان دوام و طول عمر این اسپیکرها را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل قیمت مناسب و قابلیت حمل اسپیکرهای شارژی به نسبت اسپیکرهای جفتی، آن‌ها را برای خرید بسیار مناسب می‌دانند اما نگرانی دوام و طول عمر بسیار کم این محصولات هستند. اگر شما نیز از دسته مصرف کنندگانی هستید که به دنبال خرید اسپیکرهای شارژی بوده؛ اما از طرز نگهداری آن اطلاعات درستی ندارید در ادامه محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی با افشین کالا همراه شوید.

باورهای غلط درباره اسپیکر شارژی!

چندین باور بسیار غلط و نادرست که در میان مصرف کنندگان بسیار رواج پیدا کرده که بسیاری از آن‌ها را از خرید اسپیکرهای شارژی منصرف می‌کند. اولین باور نادرست درباره این کالای صوتی و تصویری این است که باتری‌های کم عمری دارند و مدت زمان کمی می‌توان از آن استفاده کرد که قصد داریم به عنوان اولین موضوع در محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی به آن بپردازیم.

این یک باور بسیار نارست است؛ زیرا عموما باتری‌هایی که کمپانی‌های معتبر مانند برند مکسیدر، آیوا، زیکو، لومکس و غیره درون محصولات شارژی خود استفاده می‌نمایند بسیار پرقدرت بوده که 3 الی 4 ساعت می‌توانید با صدای 80 درصد به راحتی در مهمانی‌ها و منازل خود استفاده نموده و لذت ببرید. همچنین به دلیل وجود باتری در اسپیکرهای شارژی سبب شده تا این محصولات نوسانات برق نداشته باشد، به این ترتیب قطعات محصولات این کمپانی از دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشد. اگر از باتری این محصولات به درستی استفاده کنید و به میزان معینی در شارژ نگه دارید و همچنین از استفاده در هنگام شارژ نیز جلوگیری کنید، دوام باتری بیشتر بوده و در نتیجه شما طی مدت زمان بیشتری می‌توانید از این اسپیکرها استفاده نمایید.

یکی دیگر از مسائل مهم در محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی بسیاری از مصرف کنندگان بر این باور هستند که اسپیکرهای شارژی دارای صدای بسیار پایین و قدرت صدای کمی هستند که این مسئله نیز یک باور غلط است. اسپیکرهای شارژی نیز بسته به ابعاد ساب ووفرهای خود می‌توانند تا صدای بسیار بلند و قدرت صدای خارق العاده‌ای برخوردار باشند، به طوری که حتی برای مهمانی‌ها و مراسم بزرگ بتوانید از این اسپیکرهای شارژی استفاده نمایید. این اسپیکرها تفاوت چندانی با اسپیکرهای برقی نداشته و وجود باتری موجب شده تا میزان کیفیت و قدرت صدا کاهش یابد و بسیاری از اسپیکرهای شارژی حتی در صدای 100 درصد هم صدایی بدون نویز و بسیار باکیفیت را به شما تحویل دهند.

از دیگر باورهای غلطی که مصرف کنندگان درباره اسپیکر شارژی دارند این است که عموماً این اسپیکرها از بدنه و قطعات بسیار ضعیفی برخوردار هستند، این هم بسیار باور نادرستی است. زیرا کمپانی‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند تمامی اسپیکرهای خود را چه شارژی و چه برقی از قطعات بسیار باکیفیت و با بهترین متریال‌ها تولید نموده و در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند، به همین دلیل قطعات و بدنه اسپیکرهای شارژی نیز با اسپیکرهای برقی یکسان بوده و کوچک‌ترین تفاوتی ندارند، به این ترتیب سبب شده تا اسپیکرهای شارژی نیز از دوام و طول عمر بسیار بالایی برخوردار باشند.

 

نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی و افزایش طول عمر آن!

یکی از عامل‌های بسیار مهمی که سبب شده تا اسپیکرهای شارژی از دوام و طول عمر پایینی برخوردار بوده و بسیاری از مصرف کنندگان این محصولات را برای خرید نامناسب بدانند، به این دلیل است که مصرف کنندگان نمی‌دانند که چگونه با اسپیکرهای شارژی رفتار کنند تا سلامت آن‌ها حفظ شود. هر وسیله‌ای برای حفظ سلامت آن نیازمند است تا یک سری از مسائل را رعایت کنید، شما با رعایت این نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی می‌توانید میزان سلامت اسپیکرهای خود را حفظ نموده و به این ترتیب طی مدت زمان طولانی نیز از آن استفاده نمایید. در این قسمت از مطلب قصد داریم تا این نکات مهم را برای بازگو کنیم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

1. اسپیکر یک سره داخل شارژ نباشد!

اولین بخش از محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی، مربوط به باتری دستگاه است. یکی از مهم‌ترین قطعاتی که درون اسپیکر شارژی استفاده می‌شود و عامل اصلی فعالیت اسپیکر است، بی شک باتری است. با توجه به اهمیت باتری لازم است که بسیار مراقب سلامت آن باشید. برای سلامت باتری لازم تا چندین نکته را رعایت کنید، اولین نکته برای حفظ سلامت باتری لازم است که بعد از هر بار خالی شدن باتری، تا شارژ کامل باتری اسپیکر را از برق نکشیده و مدت زمان لازم را به اسپیکر بدهید تا به طور کامل شارژ شود و بعد از آن استفاده کنید.

نکته دوم برای حفظ سلامت باتری داخل اسپیکر این است که هیچ‌گاه در هنگام شارژ از این اسپیکر استفاده نکنید؛ زیرا منجر به طول عمر بسیار پایین این اسپیکر شده و دوام باتری این محصول را کاهش می‌دهند، به‌این‌ترتیب شما در طی مدت زمان کمی وادار به تعمیر و با خرید یک اسپیکر جدید می‌شوید. البته امروزه برخی از کمپانی‌ها از یک قابلیت بسیار ویژه درون اسپیکرهای شارژی خود استفاده نموده‌اند که مشکل تمامی مصرف کنندگان را به طور کامل رفع می‌نمایند.

همچنین بر روی این اسپیکرها یک دکمه قرار گرفته که با استفاده از آن می‌توانید این اسپیکرها را به دو حالت برق شهری و شارژی تنظیم نمایید، به این ترتیب شما نیز می‌توانید با خرید این محصول در هنگام که به برق دسترسی دارید، از قابلیت برق شهری یا AC استفاده نموده و در صورت اینکه به برق دسترسی ندارید از حالت شارژی یا DC استفاده کنید.

2. از خاک گرفتگی اسپیکر جلوگیری کنید!

موضوع دوم در محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی مربطو به نظافت دستگاه است. خاک گرفتگی بر روی اسپیکرها شاید از نظر شما مسئله بسیار ساده‌ای باشد و تصور کنید که با گردگیری می‌توانید به آسانی اسپیکر خود را تنظیم کنید، اما به مرور و بر اساس تجمع خاک بر روی قطعات و یا دکمه‌های پنل محصولات موجب شده تا عملکرد اسپیکر به طور کلی مختل شود، به همین دلیل شما باید از بروز آن جلوگیری فرمایید. شما می‌توانید با چیزی مانند پارچه بر روی پنل اسپیکر و پوشاندن پنل این محصول شما می‌توانید تا از خاک گرفتگی بر روی دکمه‌های آن جلوگیری کنید، این امر موجب شده تا خاک در قسمت داخل اسپیکرهای شارژی نفوذ نکرده و به این ترتیب این اسکپیرها به عملکرد صحیح خود ادامه دهند و به در طی مدت زمان کمی خراب نشوند.

3. رفتار خشن با دکمه‌ها نداشته باشید!

بخش سوم محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی، مربطو به رفتار با کلیدهای پنل DJ است. برای سلامتی اسپیکر خود لازم است که شما مراقب پنل محصول خود نیز باشید، زیرا دکمه‌هایی که برای تنظیمات در قسمت پنل قرار گرفته است تا میزان خاصی تحمل فشار را بر روی خود دارند و ایجاد فشار بیش از حد بر روی این دکمه‌ها سبب خراب شدن و آسیب به اسپیکر می‌شود، به همین دلیل شما برای سلامت محصول خود لازم است که با آرامش کامل و به نرمی دکمه‌های اسپیکرهای خود را فشار دهید؛ البته بهتری است که برای تنظیمات اسپیکر خود از ریموت کنترلی که به همراه محصول در بسته بندی قرار دارد برای تنظیمات لازم برای اسپیکر خود استفاده نمایید تا کوچک‌ترین آسیبی به پنل آن وارد نشده و بتوانید زیبایی اسپیکر خود را حفظ کنید.

4. استفاده مداوم و بدون استراحت از اسپیکر

بخش چهارم محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی مربوط به نحوه استفاده و زمان فعالیت این محصول است. اکثر کمپانی‌هایی که امروزه در حوزه تولید اسپیکر فعالیت می‌کنند عموما از قطعات بسیار باکیفیت و مناسبی درون محصولات خود استفاده نموده‌اند که به این راحتی‌ها خراب نشود، اما لازم است که شما از اسپیکر خود نیز مراقبت کنید تا برای قطعات آن کمترین مشکلی ایجاد نشود، برای افزایش دوام و طول عمر محصول خود لازم است که شما بعد از هر بار استفاده به اسپیکر خود استراحت بدهید تا بتوانید سلامت اسپیکرهای خود را حفظ کنید. به این ترتیب به صورت مداوم و پی در پی از اسپیکرها استفاده ننموده و مدت زمان کافی برای استراحت را به اسپیکر خود بدهید، در این صورت می‌توانید تا مدت زمان طولانی از اسپیکر خود استفاده نمایید بدون آنکه کوچک‌ترین اتفاقی برای قطعات آن بیفتد.

5. برخورد اسپیکر با آب

نگته پنجم در محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی مربوط به تماس آب با محصول است. در میان اسپیکرهایی که امروزه به بازار عرضه شده است، برخی از آن‌ها به نام اسپیکر ضد آب به فروش می‌رسند، اما یک مسئله‎‌ای که موجب آسیب جدی به محصول شده برخورد محصول با آب است. برخورد آب با اسپیکر و نفوذ آن به درون اسپیکر سبب شده تا قطعات داخلی اسپیکر آسیب جدی ببیند و یا حتی بسوزد؛ به این ترتیب اسپیکر شما قابل استفاده نبوده و شما دیگر نمی‌توانید از این اسپیکر استفاده کنید. به همین دلیل سعی کنید تا اسپیکر خود را در معرض آب قرار نداده و به این ترتیب بتوانید در طولانی مدت نیز از اسپیکر خود استفاده کنید.

6. قرار دادن اسپیکر بر حالت Standby؛ بخش پایانی نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی!

بخش ششم در محتوا نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی مربوط به حالت Standby محصول است. در هنگامی که می‌خواهید اسپیکر خود را خاموش کنید، سعی کنید از ریموت کنترل همراه با دستگاه آن را خاموش نکنید، زیرا هنگامی که با استفاده از ریموت اسپیکر خود را خاموش می‌کنید، اسپیکر پر حالت استند بای قرار می‌گیرد. در اثر قرار گیری محصول بر روی حالت استند بای سبب شده تا به مرور به قطعات و توییترهای این محصول آسیب ایجاد شده و به این ترتیب میزان کیفیت صدا کاهش پیدا کند و صدای خواننده واضح و جذاب به گوش نمی‌رسد؛ به همین دلیل برای خاموش کردن اسپیکر خود از دکمه پاور قرار گرفته بر روی اسپیکر استفاده نموده و به صورت مستقیم جریان برق را قطع کنید. در این صورت سلامت قطعات درون این اسپیکر حفظ شده و دوام و طول عمر این اسپیکرهای شارژی نیز به طور کامل حفظ می‌شود.

 

سخن آخر

در این محتوا برخی از نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی را به شما معرفی کردیم، شما برای حفظ سلامت اسپیکرهای شارژی خود لازم است این نکات کلیدی و بسیار مهم را رعایت فرمایید. بسیاری از مصرف کنندگان به دلیل آنکه نکات مهم برای نگهداری اسپیکر را نمی‌دانند سبب شده تا بعضی باورهای غلط داشته باشند که اسپیکرهای شارژی از دوام و طول عمر بالایی برخوردار نبوده و زود خراب می‌شوند. شما با رعابت نکات مهم نگهداری از اسپیکر شارژی که بسیار مهم و حیاتی هستند، مانند دور کردن و عدم برخورد آب به اسپیکر، قرار ندادن اسپیکر بر روی حالت استند بای، عدم استفاده مداوم و پیاپی از اسپیکر، جلوگیری از تشکیل خاک بر روی اسپیکر، عدم رفتار خشن با دکمه‌ها و استفاده درست تر باتری‌ها می‌توانید که سلامت اسپیکر خود را به طور کامل حفظ نمایید، به این ترتیب شما می‌توانید دوام و طول عمر محصول خود را افزایش داده و زیبایی آن را حفظ کنید.

مطالب مرتبط
برچسب ها

دیدگاه ها برای این نوشته بسته می باشد