Omid آموزش تراز کردن یخچال به صورت دقیق و کاملا اصولی

Omid بدون دیدگاه
آموزش تراز کردن یخچال |‌افشین کالا

4 دقیقه مطالعه

آموزش تراز کردن یخچال یک کار ضروری و مهم است که هنگام انجام آن باید دقت لازم را داشته باشید. از این رو باید جهت انجام آن مطابق قوانین ذکر شده عمل کنید.

در صورتی که قادر به انجام این کار نیستید، می‌توانید از متخصصان مربوط به این حوزه کمک بگیرید. در این حال در سریع‌ترین بازه زمانی ممکن یخچال تراز می‌شود و دیگر نگرانی بابت بروز مشکلات یا ایرادات مختلفی نخواهید بود. در ادامه همراه افشین کالا باشید تا به صورت کامل با آموزش تراز یخچال آشنا شوید.

مشکلات تراز نبودن یخچال

تراز نبودن یخچال، می‌تواند عاملی مهم در بروز مشکلات مختلف باشد. در جواب سوال اینکه اگر یخچال تراز نباشد چه می‌شود، می‌توان به دو مورد زیر اشار داشت.

  1. ایجاد صدا در یخچال، ( زمان استارت کمپرسور صدا ایجاد می‌شود)
  2. مشکل در باز و بسته کردن درب یخچال

چگونگی تراز کردن یخچال به این صورت است که پیچ تنظیم پایه‌های یخچال در زیر دستگاه قرار دارد و از طریق چرخاندن آن به سمت عقربه‌های ساعت، پایه‌ها تراز می‌شوند. البته این مورد در آموزش تراز یخچال ساده‌ترین نوع آن است.

در ارتباط با روش‌های تست تراز یخچال، باید اینچنین عارض شد که با به کارگیری از ابزار ترازسنج این کار مقدور است. همچنین با استفاده از یک لیوان آب داخل یخچال و همچنین دقت به بسته شدن درب یخچال می‌توان متوجه شد که یخچال تراز است ای خیر.

اهمیت تراز کردن یخچال

یکی از انتظاراتی که خریداران یخچال فریزر مدت اندکی پس از تهیه آن دارند، بدون سر و صدا بودن محصول است. درواقع عامل ایجاد این صدا تراز نبودن کمپرسور یخچال است.

لازم به ذکر است که بخش‌های مختلف یخچال نیز امکان دارد که به همین سبب دچار آسیب شوند، تراز نبودن یخچال باعث مشکلات دیگری می‌شود.

همانطور که بیان کردیم، اگر یخچال فریزر تراز نباشند، باعث سروصدا در کمپرسور و اختلال در باز و بسته کردن درب یخچال می‌شود. این دو مورد نیز می‌توانند آسیب‌های دیگری نیز به همراه داشته باشند. به طور مثال اگر درب یخچال به مدت زیادی باز بماند، باعث خروج هوا شده و سیستم سرمایشی یخچال دچار مشکلات متعدد خواهند شد.

برداشتن شبکه‌ی جلوی یخچال به منظور تراز کردن

آموزش تراز کردن یخچال را باید تمامی افراد یاد بگیرند؛‌ زیرا اگر هنگامی یخچال با این مشکل مواجه شد، بتوان در اسرع وقت نسبت به رفع آن عیوب اقدام حاصل شود و دیگر نیازی به پرداخت هزینه جهت تراز آن نیست.

1.اولین عملی که در ارتباط با این کار باید انجام داد این چنین است که شبکه‌ بخش زیر یخچال قرار دارد برداشته شود. این قسمت عنوان شده، متناسب با مدل یخچال به شیوه‌‌های مختلفی باز می‌شود.

2.در برخی از مدل‌ها با به کارگیری از پیچ‌هایی که بر روی آن موجود است، می‌توان یخچال را تراز کرد

3.در برخی از مدل‌ها، با استفاده از زبانه‌ها می‌توان شبکه جلوی یخچال فریزر را برداشت. درحالت کلی این شبکه را به راحتی می‌توان از یخچال جدا کرد.

لازم به ذکر است، درصورتی که در این مورد با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از دفترچه راهنمای دستگاه استفاده کنید.

آموزش تراز کردن یخچال با به‌کارگیری از پایه‌های تراز

آموزش تراز کردن یخچال به شیوه‌های مختلفی قابل انجام است که در این بخش با کمک گیری از پایه‌های یخچال امکان انجام این کار میسر است.

1.پشت شبکه‌های یخچال پایه‌های تنظیم قرار گرفته اند که از طریق آن می‌توانید به منظور تراز کردن یخچال استفاده کنید.

2.جهت تنظیم ارتفاع با استفاده از این پایه‌ها تنها کافی است که آن را بچرخانید. در چنین شرایطی می‌توان از فرد دیگری کمک بگیرید به منظور آنکه یخچال را به سمت عقب خم کنید، در نهایت دسترسی راحتی به این پایه‌ها دارید.

3.پیچ این پایه‌ها اکثرا به صورت چپ‌گرد هستند و از طریق کمک گرفتن از یک آچار یا پیچ گوشتی تخت می‌توان آن‌ها را بلند یا کوتاه کرد.

5_ به واسطه چرخاندن پایه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت، ارتفاع یخپال بلندتر می‌شود و به منظور آنکه ارتفاع را پایین‌تر بیاورید، باید پیچ‌ها را پاد ساعت‌گرد (خلاف عقربه‌های ساعت) بچرخانید.

نحوه تراز کردن یخچال از طریق غلطک‌های تنظیم

آموزش تراز کردن یخچال به وسیله غلطک‌های تنظیم نیز یکی دیگر از راهکار‌هایی است که در بروز مشکلات مختلف یخچال جلوگیری می‌کند. به منظور آنکه این کار انجام شود، باید مطابق مراحل زیر عمل کرد.

در برخی از یخچال‌ها از غلطک‌هایی به‌جای پایه‌های تنظیم استفاده می‌شود. این غلطک‌ها جهت کاهش یا افزایش ارتفاع مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در صورتی که پیچ موجود در این غلطک‌ها را با به‌کارگیری از آچار در جهت عقربه‌های ساعت چرخانده شود، جلوی یخچال بلندتر می‌شود و اگر آن‌هار شل کنید، ارتفاع جلوی یخچال کاهش میابد.

تراز کردن یخچال‌هایی که دارای غلطک و پایه‌های تنظیم ارتفاع هستند

آموزش تراز کردن یخچال مربوط به دستگاه‌هایی که شامل غلطک و پایه‌های تنظیم هستند، کار سختی نیست و تنها با انجام مراحل زیر به صورت دقیق می‌توانید تنظیمات ارتفاع یخچال را انجام دهید.

1_ در این نوع یخچال‌ها، در وهله اول باید ارتفاع پایه‌ها را به اندازه‌ای بالا برد که وزن یخچال مطابقت داشته باشد و به پایه‌ها فشار بیش از حد وارد نشود. بعلاوه آنکه غلطک‌ها از زمین فاضله بگیرند.

3_ در حالت عادی ارتفاع یخچال از سطح زمین باید حدودا 13 میلی‌متر باشد اما اگر بیشتر از این مقدار شد، پایه‌های تنظیم عقبی بخشی است که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید آموزش تراز کردن یخچال کار سخت و طاقت فرسایی نیست  و تنها باکمی دفت قابل انجام است. همچنین اگر این شرایط ذکر شده برا شما ناهموار بود، می‌توانید از یک فرد متخصص جهت به سرنجام رسیدن این فرایند کمک بگیرید. مطمئن باشید اگر ترتاز کردن یخچال به درستی انجام شود، دیگر شاهد مشکلات متعدد در این دستگاه نیستید.

مطالب مرتبط
برچسب ها
ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه به منزله پذیرفتن قوانین نشر افشین کالا | فروشگاه تخصصی لوازم خانگی و صوتی تصویری می باشد.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است