Omid 3 روش اصولی و ساده برای آموزش تراز کردن یخچال فریزر

Omid بدون دیدگاه
3 روش اصولی و ساده برای آموزش تراز کردن یخچال فریزر | افشین کالا

4 دقیقه مطالعه

هنگامی که شما یک یخچالی را به تازگی خریداری می‌کنید، ممکن است سر و صدا‌های عجیبی را از سمت دستگاه بشنوید. در واقع این اتفاق دلایلی مختلفی خواهد داشت که یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها مربوط به تراز نبودن یخچال است که در سریع‌ترین زمان ممکن باید اقدام به تراز کردن یخچال کنید. در بیانی دیگر می‌توان اینطور تشریح کرد که به واسطه تراز نبودن یخچال ، کمپرسور در هنگام راه‌اندازی صدا‌هایی را ایجاد می‌کند.

اگر یخچالتان تراز نباشید، مشکلاتی دیگر نظیر داغ شدن بدنه، برفک بیش از حد، ارورهای متعدد از سمت برد هوشمند وغیره را دریافت خواهید کرد که این موضوع باعث آسیب‌های جدی به یخچال خواهد شد. در این محتوا قصد داریم تراز کردن یخچال به روش‌های مختلف و تحت تاثیر شرایط گوناگون بپردازیم؛ بنابراین همراه افشین کالا باشید.

اگر یخچال تراز نباشد چه می‌شود؟

اگر یخچال تراز نباشد چه می‌شود؟ | افشین کالا

تراز نبودن یخچال باعث بروز مشکلات متعددی می‌شود که در این بین می‌توان به مواردی اشاره داشت ، از جمله اینکه باعث ایجاد صدا در کمپرسور می‌شود. همچنین این موضوع باعث ایجاد لرزش در بدنه درب و طبقات یخچال می‌شود، به همین منظور از دیگر مشکلات رایج تراز نبودن یخچال را می‌توان به خوب باز یا بسته نشدن درب در نظر دانست.

در مدت زمان طولانی اگر به تراز یخچال اهمیت ندهید قطعات داخلی مخصوصا کمپرسور دچار آسیب شده و طول عمر پایینی خواهند داشت. داغ شدن بدنه و سر و صدا و لرزش شدید از مشکلات عدم تراز یخچال است.

همچنین فراموش نکنید که این عوارش تراز نبودن یخچال، مشکلات متعددی را در پی خواهد داشت که هزینه‌های زیادی را روی دستتان خواهد گذاشت. در ادامه روش‌های ساده آموزش تراز کردن یخچال را بیان کرده‌ایم که با عمل کردن به آن‌ها دیگر نگرانی بابت خرابی یخچال فریزر نخواهید داشت.

آموزش تراز کردن یخچال

در گام نخست باید شبکه‌ای را که در بخش زیر یخچال قرار دارد بردارید ، سپس این قسمت متناسب با مدل یخچال به صورت مختلف باز می‌شود. در ادامه این کار باید توجه داشته باشید که در برخی از مدل‌ها با استفاده از پیچ‌هایی که بر روی آن موجود است ، می‌توان آن را باز کرده و برداشت. اما در بعضی دیگر از مدل‌ها با به‌کارگیری از زبانه‌ها می‌توانید به راحتی آن را جدا کنید.

در ادامه کار خود توجه داشته باشید که پشت شبکه‌ی یخچال پایه‌های تنظیم قرار دارند که از آن‌ها می‌توانید به منظور تراز کردن یخچال فریزر استفاده کنید. به منزله تنظیم ارتفاع با کمک‌گیری از این پایه‌ها تنها باید آن‌ها را بچرخانید.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود، از فرد دیگری کمک گرفته شود، جهت آنکه این کالای خانگی به عقب خم بشود و درنهایت دسترسی راحتی به پایه‌‌ها داشته باشید. پیچ چنین پایه‌هایی اکثرا به صورت چپ‌گرد هستند که از طریق یک آچار یا پیچ گوشتی تخت، می‌توان آن‌ها را بلند یا کوتاه کرد. به واسطه چرخاندن پایه‌ها در جهت عقربه‌های ساعت ، ارتفاع یخچال بلند‌تر می‌شود ، همچنین اگر آن‌ها را در جهت عکس ساعتگرد بچرخانید، کوتاه‌تر می‌شوند.

تراز کردن یخپال از طریق غلطک‌های تنظیم

در بعضی از یخچال‌ها از غلطک‌هایی به جای پایه‌های تنظیم استفاده می‌شود ، در نتیجه ارتفاع دستگاه به‌ وسیله‌ی آن‌ها را می‌توان به راحتی تنظیم کرد. اگر پیچ موجود در این غلطک‌ها را با استفاده از آچار در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید ، جلوی یخچال بلند‌تر می‌شود ، و با شل کردن آن‌ها ارتفاع جلوی یخچال کم می‌شود. در صورتی که نتوانستید به خوبی تراز کردن یخچال را انجام دهید ، پیشنهاد می‌شود از سرویس‌کاران ماهر کمک بگیرید.

تراز کردن یخچال‌هایی دارای غلطک و پایه‌های تنظیم هستند

بر خی دیگر از یخچال‌ها  هستند که دارای غلطک و تنظیم پایه هستند ،به همین منظور باید گام به گام روش زیر را انجام دهید.

  1. در این شرایط ابتدا باید ارتفاع پایه‌های آن را به اندازه‌ای بالا ببرید که وزن دستگاه را بتوانند متحمل شوند.
  2. در همین راستا ، باید غلطک‌ها از زمین فاصله گرفته شوند.
  3. در این حالت ، در حالت عادی ارتفاع یخچال از سطح زمین باید حدودا 13 میلی‌متر باشد ، اما اگر بیشتر از این مقدار شد، پایه‌های تنظیم  عقبی را بررسی کنید.

تراز کردن یخچال در آشپزخانه‌های شیب‌دار

پس از بررسی‌های لازم نسبت به تراز کردن یخچال ، ممگن است باز هم این کار به سرانجام نرسد، در چنین شرایطی باید به مواردی دیگر دقت داشته باشید. به فرض نمونه ممکن است آشپزخانه شما دارای شیب باشد.

در واقع کف آشپزخانه را کمی شیب دار می‌کنند ، که امکان شست‌وشوی راحت آن وجود داشته باشد ، حال در این حالت حتی اگر یخچال را به درستی تراز کنید، به واسطه شیب موجود در کف آشپزخانه، تراز یخچال به صورت کامل انجام نمی‌شود. در همین راستا به منظور تراز کردن یخچال به صورت دقیق ، باید در زیر یک پایه و یا هر دو پایه‌ی یخچال قطعه‌ای مسطح قرار دهید که با استفاده از آن‌ها اثر شیب سطح را خنثی کنید.

چگونه بدانیم یخچال تراز است؟

چگونه بدانیم یخچال تراز است؟ | افشین کالا

پس از انجام روش‌های مختلف تراز کردن یخچال، در انتها باید نسبت به انجام صحیح کار خود اطمینان حاصل کنید. یکی از راه‌هایی که می‌توان مطمعن شد یخچال تراز است یا خیر ، اینچنین است که از ابزار استفاده کنید.

ابتدا ابزار تراز را در بالای دستگاه یا بر روی یکی از طبقات یخچال قرار دهید، سپس اگر مایعی‌ای که در محفظه‌ی وسط آن قرار دارد، کمی به سمت جلو متمایل شده باشد، یخچال نیاز به تراز کردن دارد. از این رو آنقدر غلطک‌ها یا پایه‌های تنظیم را شل یا سفت کنید که در آخر این مایع در وسط محفظه جای بگیرد، در این حالت یخچال شما به طور کامل تراز شده است.

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توان مطمعن شد یخچال تراز است یا خیر ، استفاده از یک لیوان آب است. این روش به این صورت است که ابتدا باید در داخل لیوان به حدی آب ریخته شود که کاملا پر نشود، در ادامه آن را بالای سقف یخچال قرار دهید ، در نتیجه اگر سطح آب داخل آن صاف باشد ، تراز یخچال صحیح است ، اگر اینچنین نشد به معنای آن است که دستگاه نیاز به تراز کردن مجدد دارد.

با توجه به بسته شدن درب نیز می‌توان نسبت به تراز شدن صحیح یخچال مطمئن شوید. در این روش ابتدا باید درب یخچال را باز نگه‌دارید و به آرامی ول کنید، در ادامه اگر مشاهده کردید که درب به آرامی و خود به خود بسته شد ، به معنای آن است که دستگاه تراز است ، اما اگر اینچنین رخ نداد ، نشان‌دهنده‌ی اقدام تراز کردن مجدد است.

سخن آخر

با توجه به توضیحات ارائه شده، چنین نتیجه‌ای حاص می‌شود که تراز کردن یخچال کار پیچیده و سختی نیست ، تنها نیاز به کمی دقت می‌خواهد. همچنین دقت داشته باشید که به روش‌های مختلفی می‌توان این کار را انجام داد و جهت آنکه اطمینان کامل را از تراز کردن داشته باشید، می‌توانید راه‌های متفاوتی را آزمایش کنید. با مطالعه مقاله آموزش تراز کردن یخچال می‌توانید به سادگی این فرآیند را انجام دهید و هیچگونه نگرانی نداشته باشید.

مطالب مرتبط
برچسب ها
ثبت دیدگاه

ثبت دیدگاه به منزله پذیرفتن قوانین نشر افشین کالا | فروشگاه تخصصی لوازم خانگی و صوتی تصویری می باشد.

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی برای این مقاله نوشته نشده است